Hitta diskussioner med liknande innehåll

2011 Hur ser flygplanen ut inuti Air china och Aerosvit

#1 2011-09-15, 09:09
zuperion
Hejsan, jag och mina 3 kompisar har bokat biljett till thailand i februari.

Vi kommer att flyga med Air China flyg CA912, är det någon som vet vad det är för flygplans modell och hur ser det ut inuti, service osv 2011

På hemresan kommer vi att åka Aerosvit flyg VV172, samma sak där. Jag har läst det mesta om flygbolagen men det känns "out of date" trådar från 2005-2009 därför gör jag en 2011 tråd

tacksam för svar
#2 2011-09-15, 09:22
Tamburmajor
CA912 är väl flightnumret från arlanda, dvs det talar inte om vilken flygplansmodell det är. Det borde du hitta på bokningen, tippar på en B 767 på Air China för att sen byta?

Aerosvit har jag ingen aning om men det är garanterat inga nya plan dom flyger med...
#3 2011-09-15, 18:39
#4 2011-09-15, 22:25
meatballsinminnesota
Ett gott tips är att kolla in den här sidan:

http://www.seatguru.com/

Seatcharts för en massa olika bolag.
#5 2011-09-18, 18:19
På Airliners.net kan du ofta hitta interiörbilder som här t ex Air China B777:

http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=%3Db...
#6 2011-09-19, 14:11
Sunner
Ursprungligen postat av Tamburmajor
Aerosvit har jag ingen aning om men det är garanterat inga nya plan dom flyger med...


Åja, jag flög till Ukraina med Aerosvit, då blev det en Antonov An-148, enligt Wikipedia så levererades den första 2009. Inget att anmärka på planet i övrigt, det var som man förväntar sig när det gäller mindre passagerarplan, obekvämt men inget utöver det vanliga, hade jag inte kollat efter när vi gick på kunde det lika gärna ha varit en 737 eller liknande. Samma sak med Aerosvit som bolag, inget krångel, äcklig mat på planet, snygga flygvärdinnor, kunde lika gärna ha varit SAS.
#7 2011-09-19, 16:35
Tjaeng
Ursprungligen postat av Cliffak


Ursprungligen postat av Metroper
På Airliners.net kan du ofta hitta interiörbilder som här t ex Air China B777:

http://www.airliners.net/search/phot...20&thumbnails=


Mer specifikt så kör Air China med en B777-200 på CA912 ARN-PEK, vilket innebär att det är ett av deras äldre plan som har den gamla kabinlayouten. Alltså, ingen individuell IFE ("egen teve"), sliten interiör och generellt sett precis så kasst som priserna föranleder. Och jag antar att TS fått fram urvalet Air China och Aerosvit just genom att söka på de billigaste flygresorna till Bangkok från Arlanda.

Aerosvit är dessutom såpass stenårders att inte ens business class på deras B767 (enda långdistansplanet de har i flottan) har egna tv-skärmar. Istället får man en bärbar dvd-spelare...

Att välja mellan dessa två är lite av ett pest/kolera-dilemma, som leder i bevis att kolera är lindrigare och att Air China är det bättre valet av den enkla anledningen att Peking är en hypermodern om än stressig och gigantisk flygplats medan Kiev är ett skämt som inte ens har jetways (= åka buss ut till planet) till de flesta av sina gates. Och så är en B777 med kass standard bättre än en B767 med kass standard då B777 är större, luftigare, tystare och snabbare.

TS och hans kompisar kan förvänta sig samma standard som ekonomiklass på internationella flygningar för 10 år sedan. Med andra ord inte märkbart annorlunda gentemot ekonomiklass idag, utom just på elektronikfronten. Men så ska man väl inte heller förvänta sig särskilt mycket då både Air China och Aerosvit utgör del av lågprisalternativen till Thailand. Finns liksom en anledning till att SAS och THAI är dyrare.