Hitta diskussioner med liknande innehåll

Swebus ombokning

#1 2011-04-14, 21:29
pepplez
God kväll kära flashbackers!

Upptäckte såhär på kvällskvisten att jag lyckats boka fel biljett hem imorgon, och istället bokat en bussresa för nästa fredag.

Så min fråga är, tror ni det finns någon chans att man kan omboka sin biljett UTAN ett avbeställnings/ombokningsskydd? Känns ju som att de borde kunna lösa det om det finns biljetter kvar och att man åker regelbundet med Swebus.

Tackar för alla svar!


Hälsningar Jesper
#2 2011-04-14, 21:34
token
Det är inte möjligt. Säljarens/kundtjänstens system är spärrat så de biljetterna inte går att avboka. Du får prova att göra en reklamation.
#3 2011-04-14, 21:38
pepplez
Okej, det låter ju inte alltför lovande... Gör iallafall ett försök imorgon bitti kl 8 när de öppnar sin biljettförsäljning, i annat fall för att köpa nya biljetter...

Får väl göra en reklamation i efterhand.
#4 2011-04-14, 21:39
miss.blond
Dem är sjukt envisa, har aldrig fått hjälp av Swebus när jag bokat fel.

Det svaret du kommer få är att du måste reklamera biljetten, tyvärr. :/
#5 2011-04-15, 00:01
Knarkbox
Jag har fixat det här en gång genom att ringa och låta desperat och säga att jag ABSOLUT INTE kan åka på den här tiden. Säg att du inte har någonstans att ta vägen om du kommer dit då eller dylikt så kan de avboka biljetten och så får du köpa en ny inklusive ombokningsskydd. Tjata nog så borde det gå.
#6 2011-04-15, 11:46
aik_putte
Du borde skriva till dom på Facebook och förklara situationen, dom brukar vara snabba och snälla med sina svar där.

Om dom kan hjälpa dig med just detta vet jag dock inte.