Hej,
vill börja med att poängtera att det är jag som tabbat mig totalt. Var ändå jätte noga vid beställningen, och dubbelkollade. Men missade ÄNDÅ!
Nu har jag och flickvännen bokat resa till Budapest på torsdag. Vi checkade in IDAG via internet för ditresan.
Precis efter incheckningen kommer jag på.... MELLANNAMNET. SHIET. MELLANNAMNET!
Har skrivit "Karl Pettersson" istället för "Karl Olof Pettersson".
Dvs. "Karl Olof" är mitt egentliga förnamn, men skrev bara "Karl".
Ringde Callcenter, men de kunde inget göra, i och med jag redan checkat in. De kände inte till "reglerna".
Vad tror ni?
Står inget vad namnändringsavgift kan tänkas ligga på, på flygplatsen?
400kr per flyg per passagerare står det på nätet. Dvs. 1600kr för oss två T/R. Men vad händer med incheckningen? Den är ju redan utskriven i "halvt fel namn"?
Om jag nu betalar 1600kr på nätet för namnändring, så ändras ju inte incheckningslapparna? Och de är ju redan skapade, och är ju inget "levande dokument" som ändras per automatik,
Nu i och med att Callcenter inte visste något så känner man sig helt lost. Ska man avboka hotellet? Callcentret rekommenderade oss åka till flygplatsen tidigt och försöka lösa det? Jaha, om det inte går, eller om de vill ha 8000kr för ny resa då? Ska vi då stå för fullt värdelöst hotell?
Får skylla mig själv. Ändå jag som fyllt i ALLTING. Men likväl så jävla irriterande.
Någon som varit med om något liknande? Vet vad namnändring på flygplatsen kostar?
För på hemsidan står 400kr på internet per flyg per person. Eller 600kr via callcenter. Inget om via flygplats. Lär ju vara ännu dyrare. Så smartast är ju ta kostnaden via "internet", 1600kr. Men, incheckningen? Kan man be flygplatrsen skriva ut nya incheckningar för 100kr per passagerare, och resa ? Dvs. 400kr extra?
Sjukt det här med lågprisbolag, men fan jag visste det var noga. Men bommade ändå!
Troligen ingen av Er som har svar, men kanske någon mer som gjort misstag, och har erfarenheter?