Hitta diskussioner med liknande innehåll

Kompensation av SAS

#1 2011-08-23, 19:56
soppsleven
Jag var på Korsika för några veckor sedan. På hemresan den 30/7 hade de tydligen överbokat mitt plan till Köpenhamn. Jag fick då en förfrågan om att flyga till Stockholm först och sen ett nytt plan till Köpenhamn. För besväret skulle jag få 250 euro i ersättning som skulle sättas in på mitt bankkonto.

Jag har fortfarande inte fått pengarna och undrar hur lång tid det brukar ta att få ersättning av SAS?

Det var en representant från charterbolaget (Langley) som fixade de nya biljetterna och gav löftet om kompensationen. Jag har alltså inte haft någon direkt kontakt med SAS själv.
#2 2011-08-23, 20:17
Har du ringt Langley och frågat? Skulle nog tjata på dem i första hand om det är de som har utlovat ersättningen.
#3 2011-08-23, 20:42
Goriot
Be alltid att få allt på papper.:|
#4 2011-08-23, 20:45
Mula
Vid DBC (deboarding compensation) brukar SAS alltid skriva ut vouchers på papper omedelbart som man sedan kan lösa in till 1/2 värdet (eller köpa flygbiljetter för) . Att pengarna sätts in direkt på bank har jag aldrig hört talas om, det kan vara en ny metod dock.
Om du inte haft direkt kontakt med SAS låter det lite mysko, de borde ha skrivit ut dina vouchers direkt. Kanske langley-representanten la beslag på dem för egen vinning?
#5 2011-08-23, 22:22
styx1
Det var inget reguljärflyg och det är inte SAS som överbokat. Planet var chartrat av Langely och de har det fulla ansvaret vid missöden likt din händelse. Således så är det Langely som skall ersätta dig. Vänd dig direkt till dem och om de vägrar så tjafsa inte med Langely utan vänd dig till ARN direkt. Ge Langely max 10 dar att korrigera deras fel, därefter så gör du en anmälan till ARN. Adress till dem samt blanketter för ifyllnad hittar du på webben.
#6 2011-08-23, 22:28
soppsleven
Jag tackar för svaren. Har nu skickat iväg ett mail till Langley så jag får se vad de svarar.