BUS4YOU skickar sms

#1 2011-12-30, 20:10
XanorPlus
Hejsan.

Min flickvän tog för cirka 2 månader sen bus4you buss till sin hemort.
Vad jag förstod så kan man få sin biljett som sms biljett.

Det är väl inget konstigt med det. Men när hon klivit av bussen så får hon ett sms till.

Där det står följande:

Hoppas du hade en trevlig resa //Busschauffören


Hon kollade upp nummret och det fanns inget företag knutet till detta nummer..

Det jag nu undrar är om ni själva har varit med om detta?


Driver själv eget och skulle ALDRIG få för mig att använda ett nummer på en arbetsorder för privat vinning.

Mvh
#2 2011-12-30, 21:35
I.Am.Legend
Hade jag varit du hade jag ringt upp honom och sagt "ja jag hade en trevlig resa"". Eller så kan du anmäla det till BUS4YOU och hoppas på nån slags skadestånd
#3 2011-12-31, 09:56
XanorPlus
Ursprungligen postat av I.Am.Legend
Hade jag varit du hade jag ringt upp honom och sagt "ja jag hade en trevlig resa"". Eller så kan du anmäla det till BUS4YOU och hoppas på nån slags skadestånd



Lite så jag tänker. Skiter i något skadestånd egentligen men anser att om man kör för ett sådant stort bussbolag så bör man kanske vara lite mer seriös.

Nu är ju tjejen så "snäll" mot allt o alla så hon har tagit bort sms:et och struntar i det. Men jag anser inte att sådant beteende är okej som busschauför.

Nu kan jag ju ha fel, dom kanske har en sådan där random telefon som skickar ut sms till alla resenärer som åker med dom. Jag har ju fått liknande sms när jag har bott på hotell o.s.v.

Men då har iallafall nummret varit registrerat som det företaget jag har använt mig utav
#4 2011-12-31, 15:15
I.Am.Legend
Ursprungligen postat av XanorPlus
Lite så jag tänker. Skiter i något skadestånd egentligen men anser att om man kör för ett sådant stort bussbolag så bör man kanske vara lite mer seriös.

Nu är ju tjejen så "snäll" mot allt o alla så hon har tagit bort sms:et och struntar i det. Men jag anser inte att sådant beteende är okej som busschauför.

Nu kan jag ju ha fel, dom kanske har en sådan där random telefon som skickar ut sms till alla resenärer som åker med dom. Jag har ju fått liknande sms när jag har bott på hotell o.s.v.

Men då har iallafall nummret varit registrerat som det företaget jag har använt mig utav

Jag har åkt med BUS4YOU väldigt mycket och aldrig fått någon sms efteråt iaf. Mejla eller ring kundservice är nog det bästa du kan göra för att de får ju såklart inte göra så.
#5 2012-01-05, 09:47
Testar med Företagsskvaller. Juridik är ju också möjligt.

Resor-->Företagsskvaller.

/mod