Hemsida:
http://www.kenya-airways.com/
Mina erfarenheter:
Bokade flyg från Nairobi till Amsterdam med Kenyan Airways. Dagen innan får jag ett e-mail om att de kommer stanna även i Kairo, detta för att tanka.
Väl i Kairo så byter de personal och tiden rinner iväg. Vi hade ett flyg mellan Amsterdam - Köpenhamn för att sedan ta tåget vidare i Sverige. När tåget går från Kastrup är vi fortfarande i Amsterdam eftersom Kenyan Airways tagit sådan tid på sig i Kairo.
Våra förbokade SJ-biljetter, som vi hade bokat med god marginal, håller inte. Dessutom har de sista tåget till Sverige redan gått, så jag o min flickvän va tvungna att sova på Kastrup.
Ni som har mer rese-erfarenhet än jag har, kan man få någon form av ersättning från Kenyan Airways för vi fick boka nya SJ-biljetter och dessutom genomlida en hård natt på Kastrups flygplats?
Eller är detta sådant man får räkna med?
Jag menar, vi bokade en biljett mellan Nairobi - Amsterdam, det fanns aldrig i dealen att vi skulle stanna i Kairo i flera timmar.
Eller är de bara såhär det funkar?
I övrigt är jag nöjd med Kenyan Airways. Både inrikesflyg Mombasa ---> Nairobi och sedan Nairobi ---> Amsterdam höll hög klass. Flög ner med holländska KLM och jag tycker man hade bättre utrymme med Kenyan Airways än med KLM.
Därimot betydligt sämre mat än KLM.. (Kenyan Airways och KLM har någon form av sammarbete)
Alltid hört att inrikesflyg i Afrika är lika med stor fara, är det någon som kan hitta hur ofta ett flygplan med Kenyan Airways störtat? Det kändes väldigt fräscht.
Har ni erfarenheter av Kenyan Airways så dela gärna med er!