Hitta diskussioner med liknande innehåll

Blue1 och "credit card"

#1 2012-02-21, 10:13
sowah
Nu är det så att jag bokat en resa med blue1 och enda betalsättet i Sverige var med vad de kallade credit card. Jag antog att det var bankkortet och skrev in mina uppgifter, fick en e-biljett med kvitto och det vanliga.

Men, på kvittot står "The total amount displayed above has been charged from your credit card". Jag har kollat mitt bankkonto och där har inget dragits och jag tvivlar på att mitt bankkort kan fungera som kredit. Jag har som sagt fått biljett och konfirmation i mail men jag anar att det kommer bli problem just av den anledningen att de inte fått betalt än.

Någon som varit med om detta eller någon som bara vet hur jag ska göra?
#2 2012-02-21, 10:21
Tjaeng
Det är inte ovanligt att det tar uppemot en vecka innan pengarna har dragits från ditt konto. Då köpet i sig redan gått igenom och resan blivit biljetterad kan du lita på att pengarna dras inom kort. När det gäller SAS group (dit Blue1 hör till) har jag erfarenheter av att pengarna ibland dragits från kontot först efter att flygresan är avklarad. Och då har jag använt ett VISA utan kredit.
#3 2012-02-21, 18:39
Det borde inte vara några problem att använda svenskt debitkort som ett kreditkort. Jag har gjort det förut utan problem vid biljettköp. Är pengarna reserverade kanske, men inte dragna ännu? Ibland visas detta annorlunda på kontoutdraget.

Du har biljett och konfirmation. Antar att du kan logga in och verifiera att din biljett fortfarande är giltig. Reser du snart kan du ringa dem och kontrollera om du är orolig. Eller så väntar du några dagar så drar de säkert pengarna.