Homeaway

#1 2012-11-01, 00:38
bert-uno
Hej, håller på och genomför en "sista minuten" bokning på Homeaway.com. Då det är mindre än 45 dagar kvar till ankomst vill Kvinnan som äger företaget som hyr ut lägenheterna att vi ska betala hyran för hela månaden direkt. Det jag isf skulle göra är att skicka mitt kreditkortsnummer, namn och utgångsdatum till henne.

Är det någon som blivit blåst från den sidan? Eller kan jag lita på att jag faktiskt får lägenheten när vi väl kommer fram?

Hon har många bra omdömen på hemsidan, finns på facebook och har en egen hemsida.
#2 2012-11-01, 17:02
ElNido
Verkar onekligen lite suspekt att ni inte kan betala hyran så fort ni kommer dit.. Rör det sig inte om så mycket pengar så betala det i förskott..
Glöm inte kvittot!
#3 2012-11-01, 20:11
.
#4 2012-11-01, 20:11
Låter konstigt.
Betalar man inte deposition och resten vid ankomst?

I vilket fall som helst, hade jag inte gett ut mitt kortnummer till en okänd privatperson.
#5 2012-11-02, 05:29
bert-uno
Ursprungligen postat av ElNido
Verkar onekligen lite suspekt att ni inte kan betala hyran så fort ni kommer dit.. Rör det sig inte om så mycket pengar så betala det i förskott..
Glöm inte kvittot!


Företaget hade en policy att om det var mindre än 45 dagar ville dem ha hela lägenheten betald, vilket nästan låter lite bakvänt. Men jag körde på, har kvitto, hennes privata nummer, pratat med henne, adress och allting.
#6 2012-11-02, 05:32
bert-uno
Ursprungligen postat av SirSaWa
Låter konstigt.
Betalar man inte deposition och resten vid ankomst?

I vilket fall som helst, hade jag inte gett ut mitt kortnummer till en okänd privatperson.



Företaget hade en policy att om det var mindre än 45 dagar ville dem ha hela lägenheten betald, vilket nästan låter lite bakvänt. Men jag körde på, har kvitto, hennes privata nummer, pratat med henne, adress och allting.

Tydligen är det så man gör i USA, när man betalar t.ex. en installation av en värmepump så ger man kortnumret och allt det till hantverkaren, och så drar han av kostnaden...

Upptäckte iaf att homeaway har en försäkring att om man blir blåst så betalar dem tillbaka upp till 1000$
vilket fick mig att känna mig rätt säker. Tror inte dem hade haft kvar dem vi hyr lägenheten av på hemsidan om dem vid upprepade tillfällen får beta ut 1000$ till folk som blivit blåsta!