Ett hotells informationsansvar?

#1 2005-06-06, 16:54
danbanan
Jag var i Stockholm och bodde på hotell i helgen.
När vi kom dit sa jag att vi hade bil och undrade om det fanns parkeringsmöjligheter.
Tjejen i receptionen sa "javisst, det finns garage" och förklarade vägen dit.
Vi åker dit och parkerar.
När vi kommer till hissen får vi till vår överraskning se en lapp att det kostar 175:-/dygn att stå i garaget.

Kunde hon inte kläckt ur sig det när jag frågade om dem hade parkeringsmöjligheter?

Det stod heller inte något om det på deras websida på Internet.
#2 2005-06-06, 16:57
Hagridden
Självklart har hon informationsansvar om detta. Hon har även skyldighet att informera dig om EUŽs nya grundlag.
#3 2005-06-06, 17:00
Ursprungligen postat av Hagridden
Självklart har hon informationsansvar om detta. Hon har även skyldighet att informera dig om EUŽs nya grundlag.



Dagens skratt.


Till trådskaparen:

VARFÖR skulle hon berätta för dej att det kostar att parkera?
Förväntade du dej att hon skulle berätta att du skulle parkera MELLAN strecken också?`

Det kostar ALLTID att parkera i Stockholm.
#4 2005-06-06, 18:17
danbanan
Ursprungligen postat av Ruskigbuss


Dagens skratt.


Till trådskaparen:

VARFÖR skulle hon berätta för dej att det kostar att parkera?
Förväntade du dej att hon skulle berätta att du skulle parkera MELLAN strecken också?`

Det kostar ALLTID att parkera i Stockholm.


Hon kunde ju berättat så hade jag sluppit ställa mig där när det fanns gratis bara 200 meter bort.
Varför är det prislappar på varorna i affären?

Kostar det ALLTID att parkera i Stockholm, det var ju lustigt för jag flyttade ju bilen till en annan parkering på andra sidan hotellet och stod GRATIS där HELA HELGEN istället.
Förra gången bodde jag på Scandic och där var det också gratis parkering.