I juli råkade jag ut för en cykelolycka som påverkade alla höstens resor och tvingade mig att avboka mina flygbiljetter.
Avbokningskostnaden för biljetterna till Taiwan och Japan blev hanterbara eftersom jag köpt till ett avbeställningsskydd.
Biljettpriset till Sarajevo var så lågt att jag inte brydde mig om att köpa till ett avbokningsskydd varför ticket bara betalade tillbaka den flygplatsskatt som Lufthansa krediterat, SEK 879:-
För att kreditera SEK 879:- tog ticket ut en krediteringsavgift på SEK 595:-!!! Därmed återstod SEK 284:- som jag fick behålla.
När jag kontaktade ticket om de tyckte det var rätt att ta ut en så hög krediteringsavgift på detta låga belopp kom ett mejlsvar med en massa floskler om branschpraxis, vi brukar göra så etc etc
Själv trycker jag det är oerhört girigt att vara så stelbent och inte kunna anpassa krediteringsavgiften till det återbetalade beloppets storlek.
travellink, där min reskamrat köpt sin biljett, tog inte ut någon krediteringasavgift alls!
Jag kommer att undvika att köpa biljetter från ticket framöver......
Skäms på er ticket!
Någon annan med samma erfarenheter?