Expedia gav mig fel datum på hotellnatten

#1 2013-08-09, 13:36
HighHitler
Igår försökte jag boka en natt på Elite i Jönköping mellan 16 och 17 Augusti men när jag hade betalat stog det att jag hade fått en natt i September i stället. Jag har aldrig tryckt på det datumet jag fick men de tycker inte att nåt är fel och vill inte ge tillbaka pengarna eller byta datum. Finns det nåt jag kan göra åt det här?
#2 2013-08-09, 13:49
endymion
Ja du kan väl maila expedia och säga att det blivit fel?

Varför är folk här så jävla puckade och ska göra trådar om allt?
#3 2013-08-09, 13:51
Fantomsmaerta
Ta kontakt med dem och beratta vad som hande saklart. Eller sa aker du helt enkelt dit i september och checkar in med ett javligt surt "JA - JAG AR HAR NU. ANTLIGEN" Sen fortsatter du att sura under hela vistelsen.
#4 2013-08-09, 14:01
HighHitler
Jag har redan kontaktat dem och jag trodde att man skulle kunna få
förstå det när man läser det jag skrev.

De har inget annat att säga än att de inte tänker göra nåt.
#5 2013-08-09, 15:07
Herem
Ursprungligen postat av HighHitler
Jag har redan kontaktat dem och jag trodde att man skulle kunna få
förstå det när man läser det jag skrev.

De har inget annat att säga än att de inte tänker göra nåt.


Har du pratat med hotellet eller Expedia? Hotellet kan inte göra något åt Expediabokningar så du måste göra ändringen där du bokade.
#6 2013-08-09, 15:43
HighHitler
Ursprungligen postat av Herem
Har du pratat med hotellet eller Expedia? Hotellet kan inte göra något åt Expediabokningar så du måste göra ändringen där du bokade.

Det är Expedia jag har pratat med. De säger att man får kolla noga innan man bekträftar men jag har ju aldrig tryckt på det datumet jag fick så det fanns inget jag kunde göra.
#7 2013-08-13, 14:00
Struisvogel
Skulle säga att det är till 99.9% chans att det är ditt fel. Kanske var du full, går på receptbelagd medicin eller dyl?

Jag menar händer det dig andra gånger att du väljer datum/stl/etc när du gör ett köp på internet och att det ändrar sig av sig själv i säljarens system? Det känns otroligt.

Man up och stå för ditt misstag.
#8 2013-08-14, 09:42
Ursprungligen postat av HighHitler
Det är Expedia jag har pratat med. De säger att man får kolla noga innan man bekträftar men jag har ju aldrig tryckt på det datumet jag fick så det fanns inget jag kunde göra.


Det kan ju faktiskt hända den bäste att man råkar göra fel, ett tillfälligt hjärnsläpp, råka ändra ett datum utan att man märker det o.s.v.
Man kan ju inte svära på att man inte gjort ett misstag lika lite som på att Expedias system aldrig skulle kunna ha ett fel....

Ett tips som trots att det kanske inte alltid lockar är att avstå från de allra billigaste alternativen som inte går att avboka gratis. Då har man ju alltid friheten att ändra sig och boka något annat om man hittar något billigare, bättre eller om man råkat göra en felbokning.

Sen kan man ju tycka att Expedia gott kan visa lite goodwill och låta dig ändra bokningen gratis om det nu inte är så att de måste betala hotellet Du bokat i vilket fall som helst (det är ju inte helt omöjligt att pengarna gått till hotellet redan och Expedia inte kan få tillbaka dem)

Har Du kontaktat hotellet? Annars gör det, det är inte helt omöjligt att de kan hjälpa dig och ändra din bokning, kanske Du får betala lite mer men det kan det kanske vara värt? Risken är ju att de inte har lediga rum nu när det bara är ett par dagar innan, då får Du nog bita i det sura äpplet och betala ett nytt rum
#9 2013-08-14, 18:22
Expedia är bara en resebyrå som förmedlar varor/tjänster. Är det ett rum som inte är avbokningsbart så är det kört. Det är inte Expedia som bestämmer detta, det är hotellet. Det är med 99.99% sannolikhet TS som gjorde fel och inte trippelkollade datumet innan bokningen gjordes. Jag har själv varit med om att vara ytterst nära att boka fel datum. Lätt hänt om man klickar fram och tillbaka.

Annars så skadar det inte att kontakta hotellet och berätta vad som har hänt. Regler är inte ristade i sten. Även om TS inte får tillbaka några pengar så kan det hända att de ändrar datum. Det kanske inte hjälper så mycket om hotellet är fullbokat den natten som TS vill ha.