Lite osäker hur denna ska placeras eftersom den går in i både "spritresa till tyskland" och dito "danmark" så mod får flytta tråd efter behov, men here goes...
Som rubriken lyder: finns det någon logik i Scandlines kösystem egentligen? Någon insider som kan bringa lite ljus kring detta?
Anledningen är att jag efter ett antal dussin resor fortfarande inte kan förnimma något mönster. Jag åkte till exempel igår och hade bokat tid på 11:45 överfarten till Puttgarten. Kom fram till kajen runt 11:30, såg att det var tokfullt i alla banor och log lite förnöjt över att jag trots allt skulle komma med nästa båt. Blev anvisad att åka till bana 3, medan skåpbilen som legat bakom oss sedan Helsingör blev anvisad till bana 4. Båten börjar släppa på, och ni kan ju gissa hur det gick. Bana 1,2,4,5,6 och halva 7 fick åka. Vi blev sittande till nästa båt. Det som retar mig mest är att skåpbilen var bland de första som fick åka på, pga. till synes slumpen att de hamnade i 4:an medan vi hamnade i 3:an.
Så hur är det egentligen, sitter den en knallfull apa bakom kontrollerna och trycker knappar på måfå, eller finns det någon bizarr logik i det hela?