Köpte fel tågbiljett.

#1 2014-10-11, 18:15
Slamboi
Hej jag beställde igår en tågbiljett till min flickvän som ska komma hit ett tag. Hon bor i Hudiksvall och jag i Örebro, Råkade beställa en biljett som avgick igår 02.58 trodde det var nu inatt som biljetten gällde. Resan gick såhär Hudiksvall station - stockholm c - örebro c. Det går nu ett tåg på natten kl 02.58 igen fast som går såhär, Hudiksvall station - Hallsberg station - Örebro C. Kan hon använde den tågbiljetten som vi köpte igår fast den redan avgått? Priset ligger på samma summa 202kr sista minuten.

Edit: Ingen av oss har mer pengar att spendera.
#2 2014-10-11, 18:18
hp-sauce
Surt. Finns nog dessvärre ingenting du kan göra då tåget redan avgått. Ring SJ och gråt ut lite, men förvänta dig inget.
#3 2014-10-11, 18:36
Slamboi
Ursprungligen postat av hp-sauce
Surt. Finns nog dessvärre ingenting du kan göra då tåget redan avgått. Ring SJ och gråt ut lite, men förvänta dig inget.


Försökte ringa dom förut men dom verkar inte ha telefontider på helger. :|
#4 2014-10-11, 18:50
Ursprungligen postat av Slamboi
Hej jag beställde igår en tågbiljett till min flickvän som ska komma hit ett tag. Hon bor i Hudiksvall och jag i Örebro, Råkade beställa en biljett som avgick igår 02.58 trodde det var nu inatt som biljetten gällde. Resan gick såhär Hudiksvall station - stockholm c - örebro c. Det går nu ett tåg på natten kl 02.58 igen fast som går såhär, Hudiksvall station - Hallsberg station - Örebro C. Kan hon använde den tågbiljetten som vi köpte igår fast den redan avgått? Priset ligger på samma summa 202kr sista minuten.

Edit: Ingen av oss har mer pengar att spendera.


Hur lyckades du med det?

På sj.se så kan man inte köpa biljetter till avgångar som passerat. Låt mig gissa att du köpte biljetten fredag natt runt midnatt och valde fel? Du valde lördag 02.58 i stället för söndag 02.58?

I sådant fallt är det nog kört om du inte köpte en återbetalningsbar biljett vilket priset 202 kr inte antyder.
#5 2014-10-11, 19:04
Ursprungligen postat av Slamboi
Försökte ringa dom förut men dom verkar inte ha telefontider på helger. :|


Skojar du? De har visst telefontider på helger. Väljer du till exempel "Support vid köp av resa online samt felanmälan" (tonval 1) så kan du nå dem mellan kl. 8-22. Väljer du tonval 2 och sedan "övriga ärenden" så är det kl. 8-17 som gäller. Finns andra alternativ och därmed olika telefontider. Sedan kan man nå SJ via sociala medier (Twitter och Facebook) varje dag mellan kl. 6 och midnatt.

I övrigt ska man inte kunna köpa en biljett till en avgång vars tid redan har passerat, så du har troligen gjort något annat fel (tex valt fel datum).
#6 2014-10-11, 20:11
Slamboi
Ursprungligen postat av Lobengula
Hur lyckades du med det?

På sj.se så kan man inte köpa biljetter till avgångar som passerat. Låt mig gissa att du köpte biljetten fredag natt runt midnatt och valde fel? Du valde lördag 02.58 i stället för söndag 02.58?

I sådant fallt är det nog kört om du inte köpte en återbetalningsbar biljett vilket priset 202 kr inte antyder.


Ja det var precis så det gick till och nej köpte ingen återbetalningsbar Så jävla tråkigt för vi har verkligen saknat sönder varandra och ingen av oss har nåt säkert sätt att fixa pengar på förns mot slutet av månaden så får se hur det blir.