Resebyråer med enbart telefonkontakt?

#1 2014-11-13, 20:10
BlueMarlin123
Gäller egentligen rätt många websiter,men just nu gäller det Finnair
Tänkte maila dom för en fråga om kostnad av byte av avgångsflight från en dag till en annan.

kollar igenom deras "kontakta oss" och får en massa varianter om endast telefonkontakt och några mailkontakter men då gäller det typ "fråga om internettjänster,feedback och annat kraffs som inte stämmer med min fråga "

Någon som vet varför dom ofta envisas med telefonkontakt,är det inte bättre kundtjänst kan sitta i lugn och ro och svara på frågor via mail istället för svara i telefon hela dagarna?
Och till saken hör att jag är svagt hörselskadad så föredrar helt klart mailkontakt
Så någon som vet anledningen i dagens 2000tal ?
#2 2014-11-13, 21:12
ChrisMcCandless
Chatta med kundtjänst är också helt ypperligt synes jag.
#3 2014-11-13, 21:27
BlueMarlin123
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Chatta med kundtjänst är också helt ypperligt synes jag.

Tack för tipset, men var hittar jag den hos Finnair?
#4 2014-11-13, 21:37
ChrisMcCandless
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Tack för tipset, men var hittar jag den hos Finnair?


Nu missförstod jag dig. Jag föredrar att chatta med kundtjänst. Men Finnair har inte de.
Men kanske du kan sända ett meddelande till de på Facebook?
Annars har de en Twitter-kundtjänst.
#5 2014-11-13, 21:44
BlueMarlin123
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Nu missförstod jag dig. Jag föredrar att chatta med kundtjänst. Men Finnair har inte de.
Men kanske du kan sända ett meddelande till de på Facebook?
Annars har de en Twitter-kundtjänst.


Japp kollat det med men deras facebook sida är rena s****n, tror inte dom svarat en endaste kunds fråga senaste 3 månaderna
#6 2014-11-13, 21:45
ChrisMcCandless
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Japp kollat det med men deras facebook sida är rena s****n, tror inte dom svarat en endaste kunds fråga senaste 3 månaderna


Kanske de enbart svarar på meddelanden och inte på väggen?
#7 2014-11-13, 21:49
ChrisMcCandless
Men beställde du din flygresa genom Finnair eller genom resebyrå?
Har du prövat att logga in på Finnairs hemsida och kolla om det står något specifikt där?
#8 2014-11-13, 21:49
BlueMarlin123
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Kanske de enbart svarar på meddelanden och inte på väggen?

Får prova där med
TACKAR
#9 2014-11-13, 22:02
ChrisMcCandless
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Får prova där med
TACKAR


Bra!