Avbokning av hotell, debitering?

#1 2015-07-13, 22:19
Bombona
Hej. Bokade nyss ett hotell där avbokning var gratis fram till 1 aug. När jag sedan skulle avboka hotellet för att boka ett annat så informerades jag om att hela avgiften kommer debiteras vid avbokning. Detta meddelande fick jag EFTER avbokningen.

Hemsidan det rör sig om är Booking.com och jag har försökt få tag på deras kundtjänst utan resultat. Jag har endast angivit mitt kontonr och namn, ingen adress eller cvc-kod. Detta eftersom betalningen skulle ske på plats.

Min fråga är om dom kan dra pengar från mitt konto, även om det är tomt, nu i efterhand? Jag undrar även hur tillmötesgående booking.com är vid dessa ärenden. Jag är medveten om att de själva inte hyr ut hotellen.
#2 2015-07-14, 06:00
seattle
Ursprungligen postat av Bombona
Hej. Bokade nyss ett hotell där avbokning var gratis fram till 1 aug. När jag sedan skulle avboka hotellet för att boka ett annat så informerades jag om att hela avgiften kommer debiteras vid avbokning. Detta meddelande fick jag EFTER avbokningen.

Hemsidan det rör sig om är Booking.com och jag har försökt få tag på deras kundtjänst utan resultat. Jag har endast angivit mitt kontonr och namn, ingen adress eller cvc-kod. Detta eftersom betalningen skulle ske på plats.

Min fråga är om dom kan dra pengar från mitt konto, även om det är tomt, nu i efterhand? Jag undrar även hur tillmötesgående booking.com är vid dessa ärenden. Jag är medveten om att de själva inte hyr ut hotellen.


Brukar ofta boka via just Booking.com och det står ju alltid om man går in på bokningen vad det kostar, kolla under den röda knappen "avboka", brukar stå "Det kostar 0 kr att avboka denna reservation inom: X månader X dagar" sen när man trycker vidare på knappen får man upp en ny meny som man ska bekräfta att man är säker på att man vill avboka, där brukar det stå "totalsumma=gratis".
#3 2015-07-14, 19:25
Hej, jag börjar tvivla på booking.com
Jag har alltid fått hjälp av dom när det uppstått problem, 2 ggr vill säga inom en 3-årperiod. Men nu har de varit i rampljuset enligt pressen, folk har bokat fina hotell både på Sri lanka och i London som inte funnits, läst i aftonbladet senaste veckan. Aftonbladet har inte heller kunnat nå dom. Jag undrar vad de syssla med nuförtiden? Att de inte kolla upp hotellen innan!
Det har blivit dubbeldebitering en gång för mej, och som nu med dej, att de reserverade pengarna på hotellet fast jag avbokade det. Det handlade båda ggr om hotell i London och jag fick hjälp att få tillbaka alla pengar, de pratade norska med mej en gång, vill säga men det var intet problem. De svarade första gången båda gångerna...
Hoppas att du får hjälp av dem.
Men jag tror inte att jag bokar via dem mer...