Hitta diskussioner med liknande innehåll

Finnair support?

#1 2016-02-19, 23:06
Juli14
OK, Kom hem i slutet på Januari
Min ena resväska var trasig när jag väl kom hem
bär rem och handtag var bort,var inte så observant och hade bråttom med flygbussen
Nu har har jag messat Finnair, men dom verkar totalt ignorera mina inlägg, får några sorry från dom men nu 3 veckor börjar man ju undra
sista mailet får jag tillbaka typ att dom blockat mig
Vad göra?
#2 2016-02-19, 23:38
PatricHbg
Den anmälan måste du göra på flygplatsen, vid ankomst. Då skrivs en PIR-rapport, som behandlas i flygbolagens reklamationssystem. Nu är det för sent.
#3 2016-02-20, 20:04
Juli14
Ursprungligen postat av PatricHbg
Den anmälan måste du göra på flygplatsen, vid ankomst. Då skrivs en PIR-rapport, som behandlas i flygbolagens reklamationssystem. Nu är det för sent.

Varför slänger du ur dig en jävla massa gissningar i tråd efter tråd
Läs sista stycket under skadat bagage
http://www.finnair.com/se/se/information-services/baggage/lost-delayed-d...

Kan det få dig till att kolla fakta nästa gång innan du bräker ur dig felaktigheter
#4 2016-02-23, 10:12
Tenshii
Ursprungligen postat av Juli14
Varför slänger du ur dig en jävla massa gissningar i tråd efter tråd
Läs sista stycket under skadat bagage
http://www.finnair.com/se/se/information-services/baggage/lost-delayed-d...

Kan det få dig till att kolla fakta nästa gång innan du bräker ur dig felaktigheter


I regel är du i stort sett alltid tvungen att anmäla detta direkt på flygplatsen. Det finns flera exempel där folk gjort en senare anmälan blivit nekade, dragit vidare det till ARN som gett flygbolaget rätt. Vissa har 7 dagar, som Finnair, men inte alla.