Jag hade för en månad sen bestämt mig för att gå på en konsert i England. Jag beställde en konsertbiljett hos Ticketmaster.com med ett E-kort som mamma gjorde åt mig. Medans jag väntade på att biljetten skulle komma i brevlådan köpte jag resa och hotell med ännu fler E-kort som mamma kastade åt mig.
Ticketmaster skrev att om en biljett inte har anlänt 7 dagar innan dagen då evangemanget var skulle man kontakta dem. Så 7 dagar innan skrev jag åt dem. Jag hade beställt biljetten över en månad innan konserten, men de hade av någon anledning fått för sig att inte skicka den åt mig. När jag kontaktade dem var det för sent att skicka den och jag var tvungen att hämta biljetteten i kassan för evangemanget.
För att slippa kreditkortsbedrägerier i England så MÅSTE den som äger kortet, som användes för att köpa saker och ting, vara där och visa legitimation samt sjävla kortet när han ska hämta ut saker och ting. Det är ganska svårt att ta med sig ett E-kort, då det inte existerar fysiskt (eller inte existerar överhuvudtaget, om man vill säga så
. Dessutom ägde jag inte kortet så det hela gick åt helvete. Fan för Murphys lag.
Det här gäller förmodligen också vid bokning av hotell, flyg och dylikt.