Rese Centrum Gruppen - Erfarenhet ?

#1 2017-02-06, 11:04
Hallå där !

Nu är det så att jag och en kompis bokade biljetter till Seoul för Cathay Pacific via RCG (på flygresor då eftersom vi tyckte priserna var lockande för oss som är bara studenter. Vi tänkte inte riktigt mer än så när vi bokade våra biljetter och nu är det för sent för avbokning, men vill ändå veta om ni har några erfarenhet med dem ? Har läst lite inlägg på forum nu men de är från 2010, så hoppas på att de blivit bättre sen dess liksom.

Borde ha tänkt på det innan, men ja... hehe.

Tack på förhand för era svar
#2 2017-02-06, 12:13
Enok1Halvar
Ursprungligen postat av Pallipalli
Hallå där !

Nu är det så att jag och en kompis bokade biljetter till Seoul för Cathay Pacific via RCG (på flygresor då eftersom vi tyckte priserna var lockande för oss som är bara studenter. Vi tänkte inte riktigt mer än så när vi bokade våra biljetter och nu är det för sent för avbokning, men vill ändå veta om ni har några erfarenhet med dem ? Har läst lite inlägg på forum nu men de är från 2010, så hoppas på att de blivit bättre sen dess liksom.

Borde ha tänkt på det innan, men ja... hehe.

Tack på förhand för era svar


Har använt dom flertalet ggr,och har bara positivt att säga,även om jag åxå har läst mycket skit om dom,men det var nog för flera år sedan när dom var nya,nu har dom bra customer support
Dom gånger jag har haft ett problem med ombokning eller liknande har dom haft förvånansvärt bra service,enda jag kan säga lite dåligt är att dom svarar sällan på mail,ring dom istället
#3 2017-02-06, 17:28
Bugatti123
kolla så din bokning är bekräftad på https://www.checkmytrip.com/ finns den där kan du vara lugn
#4 2017-02-08, 18:56
Hej !

Tack så mycket för svaren, blir en stor lättnad ! Kan hålla med det där med mailen, de har fortfarande inte svarat haha. Kanske man ska ringa nästa gång.

Och Bugatti123, tack så mycket för länken ! Kontaktade Cathay Pacific för att kolla att vår bokning är bekräftad hos dem vilket det var, men behåller absolut den. Handy link !

Tack igen för svaren !
#5 2022-11-19, 18:09
KaptenRullgardin
Gammal tråd men tänkte bara höra om någon mer haft en duglig hjälp av deras support?

Jag behövde hjälp med att välja plats, fick ingen legitim booking reference till flygbolaget, utan bara referensnumret till rcgs egna sida vilket är lite meningslös.

Först ringde jag supporten och där lät det som det var en rysk 5:eklassare som inte kommit i målbrottet och inte kunde engelska för fem öre. Slutade med att jag lade på luren och mailade istället. Där fick jag ett helt annat svar: vi kan inte hjälpa dig med platsbokningen. kontakta flygbolaget. Flygbolaget hänvisade mig tillbaka till rcg.

Varför anlitar man personal som inte ens vet vad som behövs för att lösa problemen? Det är inte hjärnkirurgi vi pratar om, jag vill bara välja stol på flyget. Lol
#6 2022-11-20, 01:49
RattHaverist
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Gammal tråd men tänkte bara höra om någon mer haft en duglig hjälp av deras support?

Jag behövde hjälp med att välja plats, fick ingen legitim booking reference till flygbolaget, utan bara referensnumret till rcgs egna sida vilket är lite meningslös.

Först ringde jag supporten och där lät det som det var en rysk 5:eklassare som inte kommit i målbrottet och inte kunde engelska för fem öre. Slutade med att jag lade på luren och mailade istället. Där fick jag ett helt annat svar: vi kan inte hjälpa dig med platsbokningen. kontakta flygbolaget. Flygbolaget hänvisade mig tillbaka till rcg.

Varför anlitar man personal som inte ens vet vad som behövs för att lösa problemen? Det är inte hjärnkirurgi vi pratar om, jag vill bara välja stol på flyget. Lol


Att få välja stol är ingen rättighet längre om inte du har särskilda skäl till.
#7 2022-11-20, 05:24
podofil1981
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Gammal tråd men tänkte bara höra om någon mer haft en duglig hjälp av deras support?

Jag behövde hjälp med att välja plats, fick ingen legitim booking reference till flygbolaget, utan bara referensnumret till rcgs egna sida vilket är lite meningslös.

Först ringde jag supporten och där lät det som det var en rysk 5:eklassare som inte kommit i målbrottet och inte kunde engelska för fem öre. Slutade med att jag lade på luren och mailade istället. Där fick jag ett helt annat svar: vi kan inte hjälpa dig med platsbokningen. kontakta flygbolaget. Flygbolaget hänvisade mig tillbaka till rcg.

Varför anlitar man personal som inte ens vet vad som behövs för att lösa problemen? Det är inte hjärnkirurgi vi pratar om, jag vill bara välja stol på flyget. Lol


Deras support är av väldigt varierande kvalitet minst sagt.
Det är viktigt att få tag på rätt person i supporten.

För ett antal år sedan, så hade jag en resa bokad, där utresan blev ombokad ett par gånger, för att sedan avbokas helt.
Hemresan låg dock kvar.

Jag ringde en hel arbetsdag till supporten, och fick olika svar hela tiden från olika personer. Ring flygbolaget, ring SAS m.m.

Dagen därpå ringde jag igen, och fick prata med en Svenskspråkig! kvinna, som löste mitt problem direkt, till skillnad från dessa Engelsktalande Indier som annars var vanliga i deras support.

Ge inte upp.
#8 2022-11-20, 12:12
KaptenRullgardin
Ursprungligen postat av RattHaverist
Att få välja stol är ingen rättighet längre om inte du har särskilda skäl till.


Om man väljer att betala för stolen så har man en rättighet till att välja stol
#9 2022-11-20, 12:14
KaptenRullgardin
Ursprungligen postat av podofil1981
Deras support är av väldigt varierande kvalitet minst sagt.
Det är viktigt att få tag på rätt person i supporten.

För ett antal år sedan, så hade jag en resa bokad, där utresan blev ombokad ett par gånger, för att sedan avbokas helt.
Hemresan låg dock kvar.

Jag ringde en hel arbetsdag till supporten, och fick olika svar hela tiden från olika personer. Ring flygbolaget, ring SAS m.m.

Dagen därpå ringde jag igen, och fick prata med en Svenskspråkig! kvinna, som löste mitt problem direkt, till skillnad från dessa Engelsktalande Indier som annars var vanliga i deras support.

Ge inte upp.


Helt sjukt ändå att man anställer folk som inte kan engelska tycker jag. Det tar ju 5 idioter att lösa ett problem (som ändå inte blir löst) när man istället kan anställa 1 person som löser problemen som du säger, det måste ju vara billigare och bättre arbetskraft
#10 2022-11-20, 12:46
podofil1981
Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Helt sjukt ändå att man anställer folk som inte kan engelska tycker jag. Det tar ju 5 idioter att lösa ett problem (som ändå inte blir löst) när man istället kan anställa 1 person som löser problemen som du säger, det måste ju vara billigare och bättre arbetskraft


Jag håller med dig.

Dessutom vill jag gärna prata med någon Svensktalande, om jag ringer ett Svenskt telefonnummer.