Ursprungligen postat av KaptenRullgardin
Gammal tråd men tänkte bara höra om någon mer haft en duglig hjälp av deras support?
Jag behövde hjälp med att välja plats, fick ingen legitim booking reference till flygbolaget, utan bara referensnumret till rcgs egna sida vilket är lite meningslös.
Först ringde jag supporten och där lät det som det var en rysk 5:eklassare som inte kommit i målbrottet och inte kunde engelska för fem öre. Slutade med att jag lade på luren och mailade istället. Där fick jag ett helt annat svar: vi kan inte hjälpa dig med platsbokningen. kontakta flygbolaget. Flygbolaget hänvisade mig tillbaka till rcg.
Varför anlitar man personal som inte ens vet vad som behövs för att lösa problemen? Det är inte hjärnkirurgi vi pratar om, jag vill bara välja stol på flyget. Lol
Deras support är av väldigt varierande kvalitet minst sagt.
Det är viktigt att få tag på rätt person i supporten.
För ett antal år sedan, så hade jag en resa bokad, där utresan blev ombokad ett par gånger, för att sedan avbokas helt.
Hemresan låg dock kvar.
Jag ringde en hel arbetsdag till supporten, och fick olika svar hela tiden från olika personer. Ring flygbolaget, ring SAS m.m.
Dagen därpå ringde jag igen, och fick prata med en Svenskspråkig! kvinna, som löste mitt problem direkt, till skillnad från dessa Engelsktalande Indier som annars var vanliga i deras support.
Ge inte upp.