Ändra datum för hotell på Agoda ?

#1 2019-10-26, 17:47
Enok1Halvar
I-Landsfråga ,jag vet men frågar
Har en bokning med Agoda 21 Januari till 31 Januari 2020 i Thailand
blir nog tvungen att ändra datum något några dagar bara, och inom spannet som jag redan har bokat
så jag gick in på Agoda och valde ändra bokning istället för den 21 till 31 ville jag byta bokningen till 24 till 31 döm om min förvåning när jag får meddelande om att dom datumen inte finns tillgängliga
det borde väl finnas för min egen bokning är ju 21-31 ?
Har ej ännu betalat och har fri avbokning till den 20 dec
nån inom branschen som har en susning varför
Visst kan avboka allt istället eftersom Agoda verkar köra en fuling ,eller kontakta dom på måndag!
#2 2019-10-26, 19:06
Tvond
Vad är det vi ska diskutera finns nog ingen här som vet om det är fullbokat eller inte

Du får ringa dem och höra.
#3 2019-10-28, 19:42
DieTrolle
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
I-Landsfråga ,jag vet men frågar
Har en bokning med Agoda 21 Januari till 31 Januari 2020 i Thailand
blir nog tvungen att ändra datum något några dagar bara, och inom spannet som jag redan har bokat
så jag gick in på Agoda och valde ändra bokning istället för den 21 till 31 ville jag byta bokningen till 24 till 31 döm om min förvåning när jag får meddelande om att dom datumen inte finns tillgängliga
det borde väl finnas för min egen bokning är ju 21-31 ?
Har ej ännu betalat och har fri avbokning till den 20 dec
nån inom branschen som har en susning varför
Visst kan avboka allt istället eftersom Agoda verkar köra en fuling ,eller kontakta dom på måndag!

Jag skulle kunna tänka mig att systemet först kontrollerar om det finns något ledigt rum de datum du vill ändra till innan den ändrar din bokning. Så i princip så är ditt rum inte ledigt när systemet kontrollerar. Men detta är endast en grov gissning.
Men jag har varit med om att Hotels.com har fulat sig när jag ändrat min bokning. När jag skulle lägga till en natt så fanns det plötsligt inga lediga rum i samma klass så jag skulle få betala extra för ett bättre rum. Men om jag försökte göra en ny bokning istället (på Hotels.com) så fanns det flera rum lediga samma datum till det ursprungliga priset.
#4 2019-10-29, 00:04
Jag är i branschen och kan säga att Singaporebaserade Agoda är en jävla skitsida och att deras intresse eller servicekänsla gentemot sina kunder är noll i min erfarenhet. Att det inte fungerar som du vill är helt naturligt: skiten är billig av en anledning. Hotels.com är bättre men fortfarande ganska kassa.

Själv använder jag booking.com, därför att de åtminstone bryr sig om sina kunder.
#5 2019-10-31, 17:23
Enok1Halvar
Update:
Först håller jag med ,Agoda är för det mesta riktigt odugliga,sällan jag använder dom,men ibland nödgas man när favvo hotellen tas bort från min normala site jag bokar med, Hotels.com (bra kundsupport och var 10 natt gratis,är guldmedlem) har dock haft vissa problem ,men det har oftast varit hotellets fel och då har Hotels gått in och kompenserat mig med en voucher på upp till $100

Agoda slänger ibland in $3-$5 som bonus på mitt konto och kallar mig VIP ,men det är långt ifrån dom 10% jag får via Hotels, 80 nätter i Asien så e det gott att få 8 "gratis"

Men iallafall kontaktade jag Agoda i veckan och dom förstod inte frågan från början,men när dom insåg problemet så tyckte dom bara jag skulle avboka allt och boka om,men dom påpekade att troligen skulle rummet inte finnas då jag ville boka igen
Får se hur jag gör ,har till den 20 Dec på mig att avboka gratis (kommer bo där 4 dagar i Nov, via Hotels.com) kanske finns hotellet på Hotels.com tills dess igen (kanske dom håller på och omförhandlar)
#6 2019-11-21, 21:58
smoerrebom
Har använt agoda i Japan lite, de är ofta 20 procent billigare än de amerikanska sajterna, inga problem.

TS skriver att han har fri avbokning. Det finns ingen flexibilitet i såna här system, allt är automatiserat och det finns ingen att snacka med. Det är bara att avboka och boka om.