Ursprungligen postat av NickeNickname
Hade en vårresa bokad med Finnair (2 flyg)i slutet på Maj, gick in på deras chat ikväll men hade inga större förhoppningar, men wtf jäkligt sjyst support allt återbetalt och alla ursäkter, kommer hotell agenterna köra samma godwill eller skiter dom i det som läget ser ut,3 hotellnätter bokade med Hotels.com just bara tankar
Bokade nyss en vistelse med Hotels.com själv och noterade deras ganska så stora blaffa längst upp på alla sina webbsidor angående Corona/Covid-19:
"Om du har bokat ett icke-återbetalningsbart pris före 19 mars 2020, för vistelser mellan 20 mars och 30 april 2020, kommer vi att skicka ett e-postmeddelande de kommande dagarna för att fråga om du vill behålla eller avboka din bokning. Väljer du att avboka kommer du att vara berättigad till en full återbetalning eller, i vissa fall, en kupong som gör att du kan boka om det ursprungliga boendet vid ett senare tillfälle. Du behöver inte ringa oss, men du måste avboka din bokning minst 24 timmar innan incheckning för att vara berättigad till detta erbjudande."
"För kunder som har bokat ett icke-återbetalningsbart pris för vistelser efter 30 april 2020 kommer vi att fortsätta arbeta med resepartners för att införa flexibla policyer, då situationen utvecklas ständigt."
https://sv.hotels.com/page/coronavirus-booking-information/
Verkar således vara skillnad på om man kan avboka och få pengarna tillbaka beroende på vilka datum det gäller?
Men däremot kan jag av egen erfarenhet avslöja att det ofta går bra att kontakta hotellet ifråga direkt som sedan har ett eget inlogg till hotels.com där de kan avboka vistelsen för dig från sin sida?
Alternativt, om det inte redan är förbetalt, och om du bara lämnat ditt VISA/MasterCard som garanti för bokningen, varför inte spärra detta, har jag gjort, trots att det stått att no-shows kommer debiteras och att bokningar är non-refundable, även i icke-Coronatider? Har fungerat och de har inte kunnat dra någonting då kortet är spärrat?