Hej
Gräver upp denna tråd då jag har stött på problem.
Har bokat följande:
2 biljetter
flygbolag SAS
bokat via orbitz.com
betalt med VISA
resor om en vecka, ska stanna en vecka.
jag tror inte det fanns någon ruta för avbeställningsskydd att bocka i så jag har bara gjort en "vanlig" bokning så att säga.
Nu lutar det åt att 1 biljett eller båda ska avbokas. På sas hemsida visar det sig att jag ska vända mig till orbitz.com. Där står det att jag måste ringa dem.
Jag hittar ingen info om avbokningsvillkor på deras sida utan måste alltså ta det över telefon.
Vilka frågor kommer de ställa, jag har ingen orsak förutom att jag/vi inte vill åka o därför inget läkarintyg.
1: Så hur ska jag uttrycka mig över telefon och kommer jag att få tillbaka några pengar från orbitz.com?
2: Om jag istället kan få pengar tillbaka för att det är betalt med VISA, hur går jag då till väga?