Fascinerande hur hotellbranschen lyckats sälja in något så banalt som uträttande av ett par tre biologiska behov och inget mer (vad säljer ni: möjligheten att få äta, skita, och därtill sova i väldigt begagnade sängar på väldigt tunna lakan där nån legat och dreglat bara nån natt innan), och få det att verka flärdfullt.
Sen, vissa av problemen har de själva skapat - tex dessa knasiga hotellvred till dörrar som är omöjliga att testa om de verkligen är låsta utifrån (nämns i trådstarten). Vissa hotell är kraftigt underbemannade, med nån stackare som gör allt från torkar klet från teveskärm, dukar fram frukost, och tar utcheckning.
Man skulle vilja att de testade sina egna rum oftare och upptäckte vad som inte är okej i rummet - tex hyllor i badrummet som trillar bara man snuddar dem, hur läbbig fjärrkontrollen ser ut, att det är enormt slamrigt tex från kökets baksida just utanför, eller att duschen bara funkar från den konstiga strilen uppifrån.