Kan jag själv på nätet lägga till ett barn på en redan bokad biljett? (SAS)

#1 2022-08-12, 20:17
Reflexdjur
Efter jag bokat flygbiljetten blev det plötsligt ändrade planer och ett barn ska följa med.

Jag hittar inget på SAS hemsida om ifall det går att själv lägga till ett barn på en redan bokad biljett. Alltså göra det på egen hand på nätet. Kollade också på min bokning på nätet, men hittade inget där om att det gick att lägga till en barnbiljett på en redan bokad biljett.

Försöker jag boka en biljett till henne på vanligt vis, så förväntas hon resa med en vuxen, dvs det blir en biljett för en vuxen och ett barn som jag ska betala för. Och det andra alternativet är ensamresande barn, men det är hon ju inte.

Jag förstår så klart att det går att kontakta SAS kundtjänst, men den är stängd för kvällen. Och jag skulle gärna vilja boka biljetten så fort som möjligt. Vill ju att hon får en plats på flyget.

Det gäller inrikes.

Tacksam för hjälp!
#2 2022-08-12, 22:44
GormDenGamle
Nej. Kontakta deras kundtjänst.
#3 2022-08-13, 00:27
Reflexdjur
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nej. Kontakta deras kundtjänst.


Okej, då gör jag det i morgon. Man får hoppas det inte är en evighetslång kö till kundtjänst.
#4 2022-08-13, 00:28
GormDenGamle
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Okej, då gör jag det i morgon. Man får hoppas det inte är en evighetslång kö till kundtjänst.


Belägra dig på det.
Men få det skriftligt.
#5 2022-08-13, 13:40
Reflexdjur
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Belägra dig på det.
Men få det skriftligt.


Jag har snart väntat en timme.

Jag får en ny biljett via nätet. Då kan jag se om allt stämmer.
#6 2022-08-13, 13:42
GormDenGamle
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Jag har snart väntat en timme.

Jag får en ny biljett via nätet. Då kan jag se om allt stämmer.


Bra.
#7 2022-08-13, 13:57
Reflexdjur
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Bra.


Hon i kundtjänsten kunde inte boka ett barn på min biljett, men skulle boka lilltösen som ensamresande, men göra en anteckning om att hon inte är det plus placera oss på samma rad. Då bröts samtalet.

Jag har inte tid att sitta en timme till idag i telefonkö. Jag får försöka i morgon.
#8 2022-08-13, 15:09
GormDenGamle
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Hon i kundtjänsten kunde inte boka ett barn på min biljett, men skulle boka lilltösen som ensamresande, men göra en anteckning om att hon inte är det plus placera oss på samma rad. Då bröts samtalet.

Jag har inte tid att sitta en timme till idag i telefonkö. Jag får försöka i morgon.


Har varit med om detsamma. Stod i kö i nästan två timmar.
Nästa gång du ringer, säger du fort att du stod länge i kö, att samtalet bröts och att du vill att de ska ringa dig direkt om det bryts.
#9 2022-08-13, 19:34
Reflexdjur
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Har varit med om detsamma. Stod i kö i nästan två timmar.
Nästa gång du ringer, säger du fort att du stod länge i kö, att samtalet bröts och att du vill att de ska ringa dig direkt om det bryts.


Smart! Så ska jag säga.

Jag är lite besviken på SAS. Jag har varit med om samma sak med Apple och SJ. Men de ringde upp mig direkt. SAS ringde förvisso en sekund efter samtalet brutits. Jag hann inte ens ta bort telefonen från örat. Det var en automatisk röst som ville veta vad jag tyckte om samtalet. Jag stängde ned det samtalet direkt. Och det kom inget fler.