Kan man skriva ut mejlet och anvænda som biljett?

#1 2009-01-10, 22:51
PutinPeddosson
Nu ær det såhær att jag skulle få biljetterna via SMS av SJ men har ej fått några. Førsøkte ringa till dom men kundtjænsten var inte øppen, typiskt.


Det enda jag har som bevis ær bekræftelsemejlet jag fick nær jag køpte biljetten via internet. Dær står det mesta som jag tror behøvs(bestællningsnummer bl.a), kan jag visa den før konduktøren?

Tacksam før snabba svar!
#2 2009-01-10, 22:56
jewhaen
Konduktör'n skall gå med på detta, ja.
#3 2009-01-10, 22:58
Simoriah
Tror inte att det skulle funka, då man måste "checka in" genom att svara på sms:et från SJ för att biljetten ska vara giltig.
#4 2009-01-10, 23:04
PutinPeddosson
Ursprungligen postat av Simoriah
Tror inte att det skulle funka, då man måste "checka in" genom att svara på sms:et från SJ för att biljetten ska vara giltig.

Hur ska jag løsa det då? Skulle få mitt sms vid 15:45 idag men fick inget.. Ringde samma kvart utan success.

Och mejla ser det inte ut som att man kan? Dom hænvisar bara till sitt kundtjænst-nummer på hemsidan. Jævla idioter.
#5 2009-01-10, 23:16
Simoriah
Skriv ut och ta med dig mailet, bättre än ingenting iaf. Förklara hur det ligger till, de vet säkert att deras sms-tjänst knappast är hundraprocentig.

Tycker att konduktörerna oftast är ganska tillmötesgående.

Jävligt dåligt av SJ att inte ha dygnet-runt-öppen kundtjänst dock!
#6 2009-01-10, 23:24
PutinPeddosson
Ursprungligen postat av Simoriah
Skriv ut och ta med dig mailet, bättre än ingenting iaf. Förklara hur det ligger till, de vet säkert att deras sms-tjänst knappast är hundraprocentig.

Tycker att konduktörerna oftast är ganska tillmötesgående.

Jävligt dåligt av SJ att inte ha dygnet-runt-öppen kundtjänst dock!

Mm, får gøra det. Nu ær det så att jag ær i Norge(om inget førstått det æn) så jag vet inte hur pass bra kontakt dom har med SJ i Oslo men ska ændå snacka med dom vid disken dærborta imorgon.
#7 2009-01-10, 23:32
-jOE!
SMS-funktionen strulade när jag åkte förra veckan och jag fick inget svar på min incheckning, konduktören visste om detta och godtog mitt bokningsnummer som biljett.
#8 2009-01-11, 00:16
aik_putte
Har du inte lyckats checka in via sms (om det nu var det du bokade) så kan man alltid hämta ut biljetten i automaten och det finns en utanför NSB:s nya butik på Oslo S och den är öppen 04-01.

Jag hoppas du vet att smsen kommer 24 timmar innan avgång om du har bokat mobilbiljett.

Har du bara valt en bekräftelse per sms så måste du iaf hämta ut biljetten i automaten.

Bara lite info så att du inte mixat ihop alla biljettalternativen.

Glöm inte legget ifall du inte har en vanlig biljett!