Ursprungligen postat av paggan
Då hade du nog turen att få prata med en väldigt vänlig person.
Vanligtvis håller SJ hårt på sina regler. Har man inte avbokningsbara biljetter så kan man heller inte avboka och få pengarna tillbaka. Såna är reglerna.
Har man sen turen att få prata med en på kundtjänst som är på riktigt bra humör så har du ju visat att det trots allt kan gå vägen.
Skulle SJ hålla på och återbetala icke avbokningsbara biljetter så är risken stor att nästa person ringer och vill göra samma sak och säger "Men min polare fick ju"...Då faller ju hela systemet.
Jo du har en poäng. Jag får väl inte ropa hej än, pengarna är ju inte insatta än. Fick biljetterna idag som jag ska skicka tillbaka. Om det skulle bli något tjafs borde väl min mailkonversation med deras kundtjänst hålla där hon klart och tydligt påpekar att jag ska få mina pengar tillbaka?