2008-08-05, 21:38
vargfan
Jag köpte en biljett för 600kr. Ringde sedan (20 minuter senare) och avbokade för "avbokningsvärdet: 0kr" som de sa i luren. Var enbart mekaniska röster, men jag trodde allt hade gått bra.
Hade sedan inte fått tillbaka pengarna, så ringde och försökte avboka igen. Då stod sa den mekaniska rösten att biljetten inte hittades men jag kopplades till någon som jobbade med avbokning (trots att kundtjänsten var stängd). Hon sa dessvärre att jag nog nu hade blivit av med de pengarna men att jag borde prova att ringa kundtjänsten.
Så min fråga blir. Du kunde alltså med hjälp av kundtjänsten avboka och få pengarna tillbaka trots att du inte hade valt ombokningsbar/återbetalbar?
Ska ringa imorgon bitti, och sover mycket bättre om jag vet att mina chanser att få tillbaks pengarna är goda.