Ursprungligen postat av ksv
Du är helt ute och cyklar med att hjulen skulle börja brinna om man använder max autbrakes vid en normal landning under max tillåten landningsvikt.
Nej det är jag inte, det är nog du som behöver plugga mera om detta...
Sök på internet så hittar du massa intressant info...Fick upp följande:
''If the test was expected to use maximum braking energy, a fire truck and emergency equipment will be brought into position in the event of a brake fire or blown tire''
Finns många exempel på att brandbil etc. ställer sig i ordning när det är
nödlandningar. Maximum breaking används absolut inte under normala
omständigheter.
Ursprungligen postat av ksv
T.o.m. B767 som är en widebody kan landa med max autobrake på max landningsvikt utan att på något sätt ta skada.
Du är ute på hal is....!
Vad fick ni lära er på era CPL/IR/ME/ATPL etc lektioner egentligen?
Låter inte som någon vettig lärare på något sett.
INGET plan kan använda MAX AUTOBREAK utan att ta stryk, INGEN.
Snackar dagligen med piloter som flyger kommerciellt...Får alltid samma
svar från dem oxå...Så att TUI: s B737-800 är specialbyggda
Ursprungligen postat av ksv
Ett flygplan vars hjul riskerar börja brinna i sådana lägen hade jag då inte velat åka med
Hur vågar du flyga med dig själv då?
Ytterligare en fråga till ''piloten'' (skeptiskt till det) vart fick du dina prestandasiffror från? Dessa siffror låter helt förfalskade och en fågel
viskade i mitt öra precis att dessa siffror kommer från TOPCAT...
Säg inte att du använder ett FS addon för real flight planning?!?!
Om så är fallet så är du definitivt ingen pilot...