Ursprungligen postat av ksv
Min erfarenhet är att antalet
unruly passengers ökar i ekonomiskt sämre tider när resorna är billigare.
Det krävs ju ganska mycket för att man ska göra en extra landning, så det vill till mer än dåligt ölsinne för att det ska ske. De flesta brukar lugna sig något när de blir tilldelade en skriftlig varning, men går det så långt att man får använda handbojorna och låsa fast någon för att flygplanets säkerhet är i fara, är det kanske inte så mycket att välja på.
Inte efter ombordstigning, men det har hänt några gånger att vi nekat dem att komma ombord.
Det är tvärtom, faktiskt.

Man strävar efter att rotera besättningsmedlemmar så att de inte flyger för ofta tillsammans.
Flyger man med samma person hela tiden finns risken att det blir slentrian och man blir mindre disciplinerad. Arbetet i cockpit är väldigt strukturerat och man använder exakta standardfraser för nästan all kommunikation med varandra. På så vis minskar man risken för missförstånd.
Aeroflot under Sovjetunionen med dess notoriskt stora besättningar, var kända att inte byta ut delar av besättningen, utan om någon blev sjuk så ställde dom t.o.m in flygningar istället för att plocka in ersättare. Olika
inställning.