2010-12-23, 18:22
svampdamp
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Jag har en fraga som riktar sig till er piloter som jag funderat ibland pa nar man suttit dar uppe pa 10000 meters hojd

Jag jobbade till exempel sjalv som chauffor nar jag var i 20 ars aldern och jag vet vissa dagar nar man hade haft en kass natt och inte sovit speciellt manga timmar och kom till jobbet skittrott. Dom dagarna var ju rena helveten och det var ju fler an en gang man missbedomde situationer och fattade fel beslut. Fragan till er da, vad hander om ni har en tidig flight och knappt har sovit nagot, finns det backup-piloter som far rycka in om ni inte kanner er fit for fight eller ar det bara att bita ihop?

Kanske en mer pilotrelaterad fraga, men till viss del har den med flygradsla att gora ocksa


Båda piloterna har en plikt att rapportera om en av piloterna skulle vara påverkad eller om personen i fråga anser att piloten inte är kapabel att flyga sitt flygplan till 110%. Dock om samma sak gäller för trötthet låter jag piloterna svara på. Man har ganska stort ansvar som pilot och att sitta och titta på TV till klockan 3 på natten när man ska flyga 4 timmar senare kanske inte är optimalt varken för pilotens karriär eller för flygbolaget.

Har för mig att jag läste något liknande tidigare angående plikten.

http://www.fearofflyinghelp.com/lesson2.shtml#crew
There is also a natural tendency for each worker to not only take pride in his or her own work, but keep an eye on others. Because we understand the importance of our work on the safety of others, we will not tolerate anything less than perfection!