2011-08-04, 21:41
Adoniram
Ursprungligen postat av Cherrykill
Fast hur kan du acceptera att betala för en ny biljett för att deras kortautomat strular? Jag menar ingenting illa, men man kan ju liksom inte finna sig i vad som helst för att det är bestämt så, och för att "rätt ska vara rätt". Det är ju fel! Ett system som inte fungerar. Det är det som stör mig och det är där det måste ske en ändring.

Det här är baksidan med SJ's monopol på spårvägarna, man har liksom inget val. Man blir så illa tvungen att dansa efter deras pipa och riskera att bli avkastad trots att felet ligger hos dem.


Men i detta fallet är det ju uppenbart en fuskare som inte har biljett. Inget tyder på att det är "apparatens" fel. Och var det så erbjöds hon ju att köpa biljett först till bara normalpris. Avkastningen kom ju först sedan hon strulade och fifflade.

Jag tycker det är dumt att slänga av henne. Det självklara är ju egentligen köpa biljett + kontrollavgift på 800 spänn.