Finns backups på allt, normalt finns även backup på backupen. Skulle mot förmodan huvudsystemet, backupen och reservbackupen alla paja är man inte körd för det. Man får då arbeta runt problemet.
Start och Landning sker normalt alltid manuellt, man kan dock landa automatiskt vilket görs i vissa förhållanden då sikten är mycket dålig. Men såsom jag förstått det vill ju piloterna flyga själva så då kopplar man ur och kör manuellt, roligare så verkar det som
Vad gäller flygledning regleras den av International Civil Aviation Organisation (ICAO) som är världsomspännande. Dessutom regleras den ibland striktare lokalt (t.ex. har Sveriges flygledare ett gott rykte bland dom piloter jag pratat med).
hur många flygledare dina piloter kommer prata med beror på en mängd saker såsom rutt och arbetsbelastning (vilken påverkar hur många sektorer man öppnar).
Som jämförelse, om vi flyger Landvetter till Heathrow en vardagsmorgon kan vi förvänta oss
Landvetter Ground
Landvetter Tower
Göteborg Control
Copenhagen Control (oftast en sektor men kan även bli två

Maastricht radar (oftast två sektorer om jag minns rätt)
London control (tre sektorer är nog det normala här)
Heathrow director (två sektorer)
heathrow tower
Heathrow Ground (oftast en sektor men kan bli två eller tre om man har en lång taxirutt och det är mycket trafik).
Så totalt cirka 13 sektorer.
Vad gäller antalet för din flygning är din gissning lika god som min, men det är många.