Det är väldigt många som klagar på flygbolag med anledningar som ibland inte alls är flygbolagens fel.
Det finns så otroligt många faktorer som påverkar. Så tänkt till lite innan ni ger flygbolag dålig kritik för saker de inte kan rå för.
Bara några exempel:
Försvunnet baggage : Handlingbolagens fel om det slarvar eller är slöa. Ibland ingens fel då taggar kan lossna och plötsligt står markarbetarna med en anonym väska. Ibland ditt eget fel, märker du ine ditt baggage med namn och en tagg lossnar så är det väldigt svårt att hitta dess ägare.
Kan även vara om du valt en transfer med orimligt lite tid så din väska inte hinner hitta rätt osv.
Förseningar: Många klagar på förseningar, vilket är lite korkat då inget flygbolag vill ha sina plan på marken då det är där de kostar mest pengar. Förseningar pga tekniska problem? Ja, flygplan går sönder. Och minsta lilla skada måste undersökas, och detta för största möjliga säkerhet. Ibland av pilot och ibland av tekniker.
Blir det missing passenger, alltså att någon person inte dyker upp vid gate måste den personens baggage plockas ut ur flygplanet. Det kan ta en jävla tid om det är mycket baggage.
Fel mat? Cateringbolagens fel.
Så tänkt lite vad som egentligen är flygbolagens fel. Kom ihåg att förseningar oftast inte bolagets egna fel då de inte vill annat än att vara i luften.