Ursprungligen postat av Savoy
Jaha ok, det var nytt för mig att det trots allt blir skillnad beroende på om man väljer LH själva eller StarAlliance-partner, intressant!
Lufthansa står väl ut som lite speciellt i sammanhanget eftersom de är de enda som erbjuder lounge-access för sin Star Alliance Silver-nivå (som å andra sidan har högre krav jämfört med andra bonusprogram).
Ursprungligen postat av Savoy
De recensioner jag läst är inte nådiga mot LH/KLM/AF för att de är så slöa med att uppdatera sina business-säten, extra konstigt att de inte har flat-bed ens på nya A380 kan jag tycka.
LH är påväg att besluta om byte ut gamla säten i samband med att deras första 747-8 introduceras. Vad Air France tänkte vet ingen.
Ursprungligen postat av Savoy
Generell fråga: Businesspriserna kampanjas väl aldrig? Är de rentav lika över hela året? Tycker det alltid är samma bolag som ligger lågt (Turkish, Aeroflot, SAS(!), Finnair..). Vad gäller Sydafrika är Egypt Air extremt billiga både med ekonomi och business, men det känns spontant inte som någon höjdare. Ska jag lägga ut för en business once in a lifetime ska jag ha hela kalaset!
Så sent som för ett par veckor sedan hade Swiss ett monstruöst erbjudande om business t/r till Peking för 12000 i business. Förra året hade Lufthansa erbjudanden om t/r i C för 11111kr under en dag (gissa vilken) på en massa långrutter. och bortom sådana högpublicerade rabatter dyker det med jämna mellanrum upp konstiga fares om man är villig att påbörja resan i andra länder.
I ditt fall finns ett par såna just nu enligt nestorerna på businessclass.se.
http://www.businessclass.se/deals/3167-business-class-aten-australien-t-r-singapore-airlines-19-200-sek-inkl-skatter.html.
http://www.businessclass.se/deals/3209-business-class-milan-asien-sydney...
Du kan nog räkna med att se gott om kampanjpriser på business framöver pga världsekonomins tillstånd.