Ursprungligen postat av SilentVictory
Just det vågar jag faktiskt inte svara på hur det är idag, men det var inte så dundrande många år sedan jag hörde om det.
Så det är alltså något som fasats ut menar du?
Fortsätter man att taxa med landningsklaff utan att fälla in något om det är slaskväder?
Edit:
http://fsims.faa.gov/wdocs/orders/ps_orders/a_7110.49d.htm här hittade jag ett gammalt dokument från 80:o -talet angående nedfällda klaffar om bomb/kapning.
Så det kanske är som du säger ksv att inte detta existerar i någon större utsträckning idag.
Hittar inget annat förutom lite trådar från airliners och diverse sidor angående det.
Man kan ju se det som så att ifall en kapning har gått omärkt igenom hela luftrummet till planerad destination, så är den redan (sannolikt) ganska misslyckad, med andra ord är taxning med flaps nere då en ganska onödig procedur eftersom kapningen troligt redan kommunicerats i ett mycket tidigare skede.
Sen kan man väl också säga att den här typen av diskussion är faktiskt direkt olämplig på öppet forum, ifall det finns signaler för kapning så bör ju dessa hållas så tätt som möjligt till personer som kan behöva dom och inte skrivas på öppna forum, enligt mig åtminstone.