2012-11-02, 09:45
Mattheww
Ursprungligen postat av Matsism
Enklast är om du skaffar dig ett Indiskt mobilnummer så kan du ordna konto hos irctc.co.in snabbt och smidigt. Du måste sedan synka ihop kontot med cleartrip.com/trains. Cleartrip.com tar gärna emot svenska VISA-kort.

Har du inget indiskt mobilnummer tar det någon vecka att ordna konto hos irctc.co.in. Skriv till care@irctc.co.in så hjälper de dig.


"Residential adress" är din adress där du är skriven.


Varför går du inte och handlar biljetter ur utlännings-kvoten, FT-quota? Är du i Delhi ligger INTERNATIONAL TOURIST BUREAU en trappa upp på New Delhi Railwaystation på Pahar Ganj-sidan. (Se upp för alla så kallat hjälpsamma som hävdar att INTERNATIONAL TOURIST BUREAU är stängt.) INTERNATIONAL TOURIST BUREAU är öppet ALLA DAGAR måndag till lördag 08:00-20:00 och söndagar 08:00-14:00. Gå dit och handla biljetter NU.


Jag har som sagt redan skrivit till [email]care@irctc.co.in[/email], men de svarade bara att jag inte behöver fylla i något mobilnummer. Men det måste man ju. Och residential adress, hur ska jag kunna fylla i min svenska adress när jag måste välja en stad och delstat i Indien?

Tack för hjälpen, men att boka en biljett redan nu blir lite svårt, jag är liksom inte på plats i Indien ännu.