Ursprungligen postat av Booking
http://mobil.aftonbladet.se/debatt/article15749552.ab;jsessionid=733CA01CD0E8116CB809444A7BC03341
Med erfarenhet av hur det brukar gå när SJ ska göra något får man ju anledning att fundera.
15:e november slutar man sälja biljetter.
Kommer det att fungera?
Vad händer när biljettmaskinerna får avbrott?
Vad händer om tåg anländer för sent och resenären missar anslutningståg och vill göra ett snabbt byte?
Även om jag alltid har smartphone och liknande så kan jag se en risk för äldre, exempelvis.
Jag tror det kan bli lite bråk om det här under vintern...
Skånetrafiken gjorde typ samma sak för en tid sedan, som någon annan säkert har sagt i tråden innan. Visst fungerar det, men det är lite krångligare! Och försöker man köpa sin biljett ombord får man dessutom betala en straffavgift på 1000 kr! När biljettmaskinerna får avbrott åker man gratis! Och vad som händer när ett tåg anländer för sent, man missar anslutningståg o.s.v., är i stort sett samma som när man kunde köpa biljett ombord! Det är ingen skillnad på det alls. Det har minskat med äldre resenärer på tågen sen detta infördes i Skåne, och de jag har sett som fortfarande åker köper månadskort eller liknande.