2013-06-19, 19:16
Ursprungligen postat av amandaa-
Fram till och med senaste gången jag åkte med Ryan Air har jag "bara" stört mig på deras dåliga service, men med tanke på priset går det att härda ut. Men senaste gången försvann min väska på hemresan och när jag uppmärksammade dem om detta bemöttes jag av en djup suck. I väskan fanns bl.a. en dyr klänning som var inköpt till ett specifikt ändamål, som skulle ske två dagar efter hemkomst. Deras otrevliga bemötande och faktumet att det tog lång tid att få hem väskan gör att jag numera gärna betalar merkostnaden som tillkommer för att flyga med SAS. Trots att det "bara" rör sig om Göteborg - London t&r(det tar ju knappt någon tid alls). Jag fick t.o.m betala för att få min väska(som de slarvat bort) hemkörd till dörren.

Deras misstag gjorde också att jag fick köpa ytterligare en klänning på hemmaplan. Och betala skräddarkostnader plus expresstillägg.


Väl ombord på flyget så kvittar det om jag flyger med SAS eller Ryanair, för det är i princip samma service. Jag tycker att servicen ombord är jämförbar. Jag förväntar mig mer av ett dyrare bolag som SAS.

Jag har hittills aldrig haft problem med förlorat bagage, inställda eller försenade flyg eller något annat. Inte med något flygbolag alls. Så jag kan inte bedöma den service och hjälp som man får då (eller inte får, i värsta fall).