2013-10-27, 23:16
Ursprungligen postat av Firmabilen
Bokade biljetter på faktura från sj. Nu har jag såklart tappat bort horbiljetterna och tåget går kl 13 imorgon.. kan/hinner jag få ut nya biljetter på något sätt? Har inte betalat än men sista betalningsdatum är den 4e om det nu spelar någon roll. Har även bokningsnummer o allt på mailen...
Mycket tacksam.för svar nojjar ur helt!!
Mvh


Ingen aning. Hade man haft mobilbiljett så skulle man kunna gå till SJ's hemsida och skriva ut biljetten på nytt. Verkar även som om man kan hantera e-biljetter den vägen. Men du har ju pappersbiljett, och då är det en annan femma.

Läser man resevillkoren så står det att en opersonlig förlorad biljett inte ersätts. Däremot kan man få ersättning om biljetten är personlig. Du kan ju prata med dem och se om du kan få ut en ny biljett. om det inte går så kan du kolla om du har rätt till ersättningen. Så jag skulle helt enkelt råda dig att kontakta kundtjänst eller resebutik. Kundtjänsten har till exempel öppet på Twitter och Facebook mellan kl. 06-24. Ska man ringa så är det möjligt mellan 08.00–17.00 på vardagar. Närmsta resebutik vet jag inte, eftersom jag inte vet var du bor eller vilken som är din närmsta SJ resebutik.