vätska under motorer är i sig inget ovanligt, är det större vätskemängd (eller det ser ut att vara annat än vatten) så händer det att markpersonal tar en snabb titt efter flygplanet rört på sig. Är det då inte vatten så kan man meddela flygledningen som skickar informationen till piloterna. Dom flesta flyg har dock elektronik som håller koll på nivåer av olja/hydralvätska och liknande så ett läckage hade ofta märkts i cockpit långt innan någon ser vätska på plattan.
Stighastighet och tid till cruise varierar mycket och beror på faktorer såsom flygplanstyp, bolag, huruvida man är i tid eller inte, vind, höjd på flygplatsen, temperatur, med mera. Däremot är det normalt att man stiger till en relativt låg höjd (normalt mellan 800 och 3000 fot över flygplatsen) och sedan accelererar till en högre stighastighet. Då minskar man ofta också motorstyrkan till något som kallas climb thrust.
Ifall du är intresserad av alla tekniska bitar så kan säkert någon av våra piloter skriva en detaljerad beskrivning (jag är inte pilot utan är på andra sidan radion), men det du beskriver tycker jag låter som en helt vanlig start med lite kondensvatten från ena motorn.