2014-07-25, 11:09
GGFish
Ursprungligen postat av wonderstarlight
Jag har kontaktat Manpower/IBM flera gånger de senaste månaderna och skickat in cv. De har aldrig hört av sig, så jag antar att jag inte är intressant. CPL (som rekryterar åt HP) var dock intresserade. Jag fick göra ett test, och jag kunde knappt någonting. Gissade mest. Konstigt nog fick jag tydligen bra resultat, så rekryteraren var både intresserad och påstridig. Jag kände dock att jag inte var kompetent nog, och ville inte gå vidare i processen.

Sedan dess har jag bland annat registrerat mig på monster.ie och andra bemanningsföretag. Det främsta kravet är att man kan engelska och svenska flytande. Svenskan är inget problem. Men jag anser att jag "bara" har väldigt goda kunskaper i engelska. Men jag talar knappast flytande engelska. Hur viktigt är det för att få ett jobb? Samma sak med "customer service experience", vilket är ganska brett (olika branscher/jobb etc).

Finns det ändå någon möjlighet att få jobb därborta?


Du behöver inte kunna något för att få jobb som Helpdeskare. Du skulle tackat ja till HP. Du får träningar och du har kollegor som hjälper dig.