2014-07-25, 19:16
wonderstarlight
Ursprungligen postat av GGFish
Du behöver inte kunna något för att få jobb som Helpdeskare. Du skulle tackat ja till HP. Du får träningar och du har kollegor som hjälper dig.


Jag fick aldrig något jobberbjudande, så jag kunde inte tacka ja eller nej.

För det andra så ställer CPL knappast krav på att man ska få minst 40 % rätt på ett test och kunna svara på diverse frågor och lösa olika problem (telefonintervju) om man inte behöver kunna något alls. Tydligen fick jag ett bra resultat på testet, men inte för att jag var kunnig. Snarare en ren slump då jag gissade (det var flera val på varje fråga). Dessutom ställer varenda arbetsgivare/rekryterare kravet att man ska kunna flytande engelska, utöver flytande svenska. Så bra är inte min engelska, och jag tänker inte ljuga för att få ett jobb.

Men finns det jobb som inte kräver minst ett års erfarenhet inom customer service, massa tekniska/itkunskaper eller flytande engelska som man kan söka, så tar jag gärna emot tips.