Ursprungligen postat av Neksnor
Det handlar inte bara om några ruttna äpplen, hela trädet är angripet.
Trafikledningen verkar ha ungefär samma problem som förarkåren, överskott på idioter (förväntar man sig att inhyrd personal ska vara mer entusiastiska än absolut nödvändigt?). I kombination med att trafikledningssystemet har vissa problem med att automatiskt lägga ut köruppdrag på ett effektivt sätt innebär det försenade och inställda körningar.
Det skriver jag under på.
Taxibolaget Taxi Kurir verkar ordentligt rötskadat.
Trafikledningen hos taxibolaget i fråga - för att inte tala om delar även av
växelpersonalen och deras kundtjänst - är under all kritik sanningen att säga (det vet jag av egen erfarenhet mot bakgrund av ett par incidenter och även genom en person som t.o.m. jobbat inom Kurir vilken berättat en del för mig).
Någon reklamationsavdelning att tala om har de inte heller (i alla fall ingen som bryr sig om vad man framför). Lyckas man nå chefer högre upp, får man egentligen inte ut något vettigt gensvar. Frågan är någonstans vad Taxi Kurir har för anställningskrav med tanke på vilka oansvariga och inkompetenta personer företaget har i alltför många led - och det alltså exklusive själva taxiförarna, ska tilläggas.
Kurirs förare - summa summarum - är ett helt otroligt klientel egentligen.
Å ena sidan, extremt sällsynt, jättetrevliga och kunniga förare som kan kommunicera fullt ut, kan området/regionen de kör i och som kan bjuda på intressant taxihistoria på olika sätt, och så ..
å andra sidan är bolaget nästan helt genomsyrat av drägg, helt oätliga rötägg, otrevliga skithögar, förståndsmässiga analfabeter, folk som bemöter en oprofessionellt och oansvarigt på allehanda sätt.
Nästan ofattbart egentligen att Stockholms läns landsting låter Taxi Kurir hantera Färdtjänst och låter bolaget köra gamlingar och sjuka -- mot bakgrund av den påtagliga bristen generellt de chaufförerna har i att kunna tala och förstå det svenska språket, och bristen på förmåga till att förstå att serviceyrket i fråga innefattar att man bör bemöta kunder på ett professionellt och därtill anpassat sätt och vis. Ett känsligt ämne måhända men någon gång måste tamefan landstingen runtom i Sverige - och även politiker - ta tag i detta pågående problem en gång för alla: det är inte rimligt på något sätt att folk som inte kan kommunicera begripligt (eller ens alls) och/eller ens bete sig på ett i någon mening ansvarsfullt och yrkesprofessionellt sätt (d.v.s följa det som står skrivet i avtal rörande köruppdrag etc) ska ha hand om dessa taxiresor.