2014-09-28, 05:36
Taxikritik
Fortsatt granskning av Taxi Kurir


Vem är egentligen förvånad över denna info i Skånskan 27 september?:
Var tredje resa försenad med Taxi Kurir.
Eslövs kommun har bytt entreprenör och Malmöföretaget Taxi Kurir har inte levt upp till förväntningarna.
Jag är inte ett dugg överraskad - att det just är taxibolaget TK som manifesterar sin inkompetens och oförmåga på det här sättet. Återigen.
Den här gången alltså i Eslöv, Skåne.

http://www.skanskan.se/article/20140927/ESLOV/140929498/1005/-/lang-vant...


Ursprungligen postat av Black-Ivan
TK har högsta möjliga kreditvärdighet på bekostnad av alla anslutna åkare.
Denna vill dem behålla fortsättningsvis så därför lägger dem sig alltid så lågt vid
upphandlingarna att ingen kan matcha priset.
Behöver jag ens nämna att servicen blir därefter...:'(
Service är, verkar det som, till stora delar närmast ett okänt väsen för Taxi Kurir.

Företaget i fråga, vågar jag påstå, är bristfälliga/i hög grad okunniga om service i allt från taxichaufförerna, boknings-/växelpersonalen hela vägen upp på chefsnivå i bolagets organisation.
Vem man än råkar på, kommer i kontakt med i dessa led hos TK, så uppdagas bristen på service, man närmast slås i ansiktet på ett likaledes häpnadsväckande som arrogant, oansvarigt och amatörmässigt sätt (även om man inte är förvånad längre) – av den oerhörda service-oförmågan.

Det som är uppseendeväckande också är att TK inte verkar städa upp bland personalen eller synes omorganisera rutinerna eller så, utan i stället kör de på med samma amatörer, samma olämpliga och (alltför ofta) otrevliga personal, samma ... serviceskojare ......