2014-12-11, 21:29
Ursprungligen postat av Powerless1
Ett flygbolag som flyger internationellt kommer att utsättas för rampchecker av andra länders myndigheter och blir svartlistade om de inte uppfyller villkoren:
http://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban/index_sv.htm
Inrikes är det bara det landets myndigheter som bryr sig och då är det viktigaste att titta på hur det landet som helhet fungerar. Har de säkerhetsproblem i marktrafiken så finns det stor risk att man inte har lika stor säkerhet som europeiska och nordamerikanska flygbolag har. Utan att peka ut Indien men ganska intressant:
https://www.youtube.com/watch?NR=1&v=3n_mgFA47WQ&feature=endscreen


Jag vet inte riktigt om jag förstår svaret. Kan ett bolag som är godkänt för utrikesflyg och dess höga krav ha lägre krav på sina inrikesflyg om de har båda delarna?
Alltså, kan ett bolag ha olika säkerhetsregler för sina inrikes och utrikesflyg?

Skulle exempelvis Aeroflot kunna ha lägre säkerhetskrav på ett flyg mellan St Petersburg och Moskva än vad de har på ett flyg mellan Moskva och Bangkok?

Ber om ursäkt om det är så att jag bara inte förstår.