Ursprungligen postat av Busstation
Jag vet inte riktigt om jag förstår svaret. Kan ett bolag som är godkänt för utrikesflyg och dess höga krav ha lägre krav på sina inrikesflyg om de har båda delarna?
Alltså, kan ett bolag ha olika säkerhetsregler för sina inrikes och utrikesflyg?
Skulle exempelvis Aeroflot kunna ha lägre säkerhetskrav på ett flyg mellan St Petersburg och Moskva än vad de har på ett flyg mellan Moskva och Bangkok?
Ber om ursäkt om det är så att jag bara inte förstår.
I dagens läge är man ju sällan säker på vilket bolag som verkligen
flyger sträckan. Många av SAS inrikeslinjer flygs idag av helt andra bolag som är inhyrda då SAS antingen inte har tillräckligt med kapacitet eller inte har flygplan i rätt storleksordning. Så även om det står Aeroflot på biljetten (och till och med på flygplanet, med tillagt småsmå bokstäver framför: inhyrd av) så kan det alltså vara ett helt annat bolag som har annan historia, andra tillståånd och annan uppmärksamhet på sig.
http://www.aeroflot.com/cms/en/about/subsidiaries