Här har du t.ex. ett exempel på vad du gör fel, du introducerar fel tense redan i början. Utöver det säger vi oftast "take part in class (activities)", conversing, everyone's (två väldigt lätta misstag, finns fler men det drygaste är nog att din engelska känns väldigt forced, not natural)
Även här är det fel tense.
Det minsta du kan göra att att engagera dig, vad fan är contionue?
Samma som ovan.
Visst, listening är även viktigt, men engagera dig.
stavning, grammatik, stavning, grammatik... kan du hitta dina egna misstag?
Hur går du igenom frågorna?      
Reviews som handlar om gamla klasser har man i början av lektionen, det gör det lättare för eleverna att använda orden under klassens gång.
Det är en bra idé, men hur använder dom present continuous tense? "That's strange, they usually playing football"? Märks att du blir tröttare och tröttare. Sjukt mycket fel.
Samma som ovan.
Försöker iallafall nu hålla en starkare röd tråd och mer nedtonat samtidigt som man ska beskriva så att en vikarie ska förstå. Märkte nu också flera grammatiska fel jag har

Har inte hunnit göra rättstavning än.     
1. Det spelar ingen roll om det du skriver är till någon annan eller till dig själv, om du fortsätter skriva så här läskig engelska så kommer du aldrig att lära dig något själv. Om du ska lära ut engelska till andra är det minsta du kan göra att engagera dig nog när du skriver din lesson plan, som för övrigt är det viktigaste som finns för "nya" lärare.
2. Din klass är inte organiserad. Det du kallar för en röd tråd hittar jag inte, även om klassen på vissa ställen är bättre än din förra.
3. Spelling, grammar, punctuation. Som du säkert vet är ett viktigt moment i TEFL kursen att lyssna, läsa och analysera din elev när han/hon pratar/skriver, kan du hitta dina egna misstag utan att använda någon spellcheck?
Det jag skriver är inte för att vara taskig, när jag tog kursen var grammatiken svår för mig också, så du måste satsa fullt ut på att förstå skillnaden mellan olika tenses, t.ex. present simple och present perfect.
Om jag hade varit i din sits hade min klass "ungefär" sett ut såhär:
1. Introduction/Warm up
Introduce yourself and have your students introduce themselves as well, start by asking daily questions such as "How are you?", "What do you like
to do?", "What are you
doing now?". After chatting for a while, play a simple game or hold an activity. (game/activity will depend on the age of the students)
2. Introduce today's topic (or review, depends on content, if you choose to review just change the order of the topics)
Clearly but briefly explain the difference between 'present simple' and 'present continuous' tense, write a few easy examples (questions and answers) on the whiteboard/blackboard related to the questions you asked during your introduction/warm up. Hopefully this will create a kind of 'aha' sensation in the classroom. After you have ensured that the students understand your content, move on to step three.
3. Activate your students
Individually or in groups, ask your students to make new sentences related to their hobbies/real life using present simple and present continuous tense. If they do it individually, tell them to write X sentences. If you assign them into groups, tell them to ask their partners about their hobbies (once again using the sample questions from before, you should however clarify that it is okay to ask different questions as well, this stimulates the higher level students but still allows the lower level ones to go through the task with ease). Don't set a fixed time for this step, instead move on to the next step when your hear that their discussions are fading. Note: Be clear about the fact that they have to use both tenses.
4. Present the results
Start by presenting your own hobbies in front of the class, after that you can tell the students go change places with you one by one. Tell them to introduce their friend's/partner's hobby. Listen carefully to the students, write down names/mistakes but don't interrupt them while they are talking. Bonus points if they include a short introduction about the person as well. (name, age, etc)
5. Rough overview and error correction.
By using the students' own mistakes, explain to them why their answers were wrong (no need for name calling, the exception would be if the majority of them got it wrong but that's unlikely). Again, make sure that you use the whiteboard/blackboard because most Chinese learners are used to the blackboard being used in class (visual learners).
6. Play a short game with the help of flashcards.
You should have two sets of flashcards, one for each tense. After you divide the students into groups (if there are too many), write down their names (team names) on the whiteboard/blackboard, show them a flashcard. The person/team who answers the quickest (with a full sentence) earns a point. You can mix it up by asking the student a question as well.
7. Assign homework
Give the students some worksheets to practice with at home. Include some
optional difficult tasks for higher level students.
7. Byebye~
Self-explanatory.
Some golden rules most teachers use while teaching in China (unfortunately) is repetition and reviewing. Most of the Chinese students haven't had the opportunity to think for themselves while growing up, in order to make it easier for them you have to adapt to the Chinese educational system which mainly focuses on repetition and memorizing vocabulary/passages etc. A bad habit many Chinese students have is that they learn something very quickly but forget it even quicker, so make sure that you review.
Trött som fan efter att ha varit ute i Hebei och lekt med fattiga småbarn, men hoppas du förstår vad jag menar och att du kan lära dig något. Det jag skrev innan var som sagt inte menat att låta så jävla negativt, men eftersom att jag träffar många lärare som bara stannar ett kort tag och lämnar eleverna utan en lärare så orkar jag inte med oseriösa utlänningar här som känner att det är 'hippt' att komma till Kina, gå en TEFL kurs, lära ut engelska under dagen och springa till Wudaokou/Sanlitun varje kväll för att sedan åka hem innan kursen är avslutad.

[/QUOTE]
Tack för all feedback

. Att jag skulle vara oseriös är nog det minsta. Jobbar för tillfället som timvikarie och älskar det. Planerar på att studera till lärare (Har inte riktigt bestämt mig än för förskollärare eller grundskolelärare). Jävligt sorgligt med dessa lärare, man är ju där trots allt för barnens skull. Sen ska tilläggas att min engelska inte är den bästa och måste uppdateras talar bättre än jag skriver mm.