2016-01-06, 11:44
Redor
Först och främst så är det sista man ska göra jämföra med andra hotell man bott på innan. Det är så fruktansvärt ointressant hur andra hotell hade det jämfört med det hotellet du just nu bor på, för det andra så klagar man på plats på hotellet så att hotellet får en ärlig chans att åtgärda problemet eller uppgradera till ett bättre rum eller vad som, får man inget gehör där så får man bita ihop och reklamera sin vistelse när man checkat ut/alt om man väljer att lämna hotellet iaf och sedan maila ansvarig chef. För det tredje så hjälper det inte att vara otrevlig, spydig, använda svordomar eller klaga på hur personalen var/är. Oavsett vad man klagar på i vilken bransch man än använt en tjänst. Är man inte serviceminded bara för att man inte kompenserade på plats?. Nej. Alla har inte befogenhet att göra så. När man vill visa sitt missnöje och om man vill ha någon form av hjälp eller kompensation så ska man vara saklig och rak på sak. Svär du åt personalen så sjunker deras intresse av att hjälpa dig med ca 95% och du får minsta tänkbara hjälp, visar du däremot ditt missnöje på ett vuxet sätt och verkligen får empati från personalen så ökar dina chanser med lika mkt.