Ursprungligen postat av SecaucusSecaucus
Tack för synpunkter och tips.
Märker att jag skulle frågat här innan jag bokade resan!
Men rutten går ju att finjustera fortfarande bara det är inom tidsramen för hyrbilen (15dagar)kan inte stanna längre för flyget till NYC är inte bokningsbar.
Härliga tips för en oerfaren förare också, det tackar jag för!
Mammoth Lake verkar trevligt får nog fundera på en extra natt där som du föreslog, kollat på Google maps och det verkar vara fin natur med härliga berg.
SF kanske jag kan klämma in också, får grunna på det.
Oakland bay bridge har jag fattat man kan betala kontant så enda som är lite kinkigt är GG bron, men får stanna efter och betala.
Blir spännande och se om man klarar hämta hyrbilen utan att bli pålurad sånt man inte behöver, kaxig nu men vet ju inte när man står där och ska hämta bilen.
Oroa dig inte för att du borde frågat innan du bokade. Tror det kommer bli kanon så som planeringen är nu. Ni kommer få mycket tid i bilen, men i västra USA innebär det nästan alltid härlig utsikt oavsett om det är öken, skog, berg eller slättlandskap. Vi är alla olika och vissa gillar mer själva bilåkandet medan andra gillar att vandra runt i städer och byar.
Jo, de flest uthyrare försöker lura på en saker. Min upplevelse är att de alltid är rikitigt sura (på gränsen till otrevliga) vid uthyrningskontoren. Detta gör det dock mycket enklare att tacka nej när de erbjuder dyra uppgraderingar och onödiga försäkringa.
Har du kollat upp att du har alla försäkringar som behövs till bilen i förväg? Och även självriskeliminering? Hos de flesta ingår det. Om du har med allt som behövs kan uthyraren ibland försöka lura dig och säga att du inte är fullt försäkrad fastän du är det. Tråkigt men sant.
Edit: vill inte göra dig alldeles för nervös, men det kan vara bra att veta uthyrarnas fulknep. Kom på att en annan ful taktik de kan köra med är att prata EXTREMT tyst och ibland även otydligt. Även om det kan kännas pinsamt att be dem upprepa sig flera gånger om är det lika bra att göra det så allt blir rätt. Det är faktiskt dem som ska ge dig service och därmed tala tydligt, vilket verkar svårt att fatta ibland för dem...