Det är ingen på avdelningen som någon aning om varför den Estniska kvinnan som talar Norska inte är på jobbet.
Själv så har jag blivit bättre i hälsan med kronisk trötthet och fick också genomgå en läkarundersökning för ett par veckor. Läkaren ringde sedan upp mig och konstaterade att jag har en viss damm-allergi som några andra på avdelningen också har.
Därefter så fick jag hämta ut nya starkare tabletter på recept som har hjälpt men jag har ändå fortsatt att vara trött efter jobbet. Jag blev förvånad nu under helgen när skulle gå och hämta ut mer då jag fick svaret på Apoteket att jag behöver ta kontakt med läkaren för att få ett "nytt recept".
Sedan är det här med arbetsbördan som börjar att bli psykiskt tärande då kvinnan som är Teamleader är så krävande av sig. Jag sade i veckan att jag
en Måndag hade tagit hela 59 samtal och hon svarar;
det är bra... 
Allt över 30 samtal/dag på ett callcenter är bara för mycket jobb för en agent.
Dessutom så klankar hon ner på mina svar till kunderna över e-posten då hon minsann själv inte skriver perfekt Svenska och gör en massa felstavningar. Hon tycker vidare att våra Est-svenska kollegor borta i Tartu
alltid svarar med tydlig Svenska. Inte heller de svarar på perfekt Svenska till alla våra kunder så då har vi ett annat problem här.
Alltså, detta är typisk Öststats-mentalitet som skiner igenom när den är som värst där man ska jobba som en djävla robot utan att få någon uppskattning. Jag vet inte hur länge jag mentalt kommer att fixa detta jobb då jag och Iraniern börjar också att ledsna på skitsnacket.
Däremot så har jag begärt om att få semester i tre veckors tid i September då jag har tänkt att resa till Kina så jag kan inte släppa bollen nu.
På den finska sidan har de typ 10 samtal om dagen även om kunderna är mer jobbiga på chatten och e-posten. Många gånger så tvingas jag ta samtal som är väldigt komplicerade då vissa har en övertro på att jag kan hjälpa dem att bygga om köket per telefon.