2020-03-27, 14:20
zoombo
Ja det här är en soppa som ingen tycks kunna ge klara besked på.
Jag hade själv bokat en resa i april genom en agent men då hela landet jag skulle åka till har stängt gränserna så kommer resan givetvis inte att bli av.
Tidigare så fanns resan att få fram genom bokningsnumret på Norwegians hemsida men nu är hela resan bortplockad. Jag antar att det är flygbolaget själv som gjort detta - men jag har inte fått nåt meddelande om det.
Vad som gäller om ett flyg blivit inställt av flygbolaget är att man har möjlighet att boka om den eller begära att pengarna återbetalas via nåt formulär men har detta gjorts via en agent så hänvisar man till dem...som i dagsläget är så överbelastade att dom varken svarar i telefon eller på mail.
Var visst en också en massa info om cashpoints men det brydde jag mig inte om att läsa, jag vill bara ha igen mina pengar.

Skulle Norwegian hinna gå omkull innan detta är klart lär man kunna se sig om i rektum efter pengarna, annars är det väl bara att vänta på att agenten gör sitt jobb och ser till att pengarna återbetalas.